
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
2 min
Konferencję otworzyli przedstawiciele Związku Polskiego Leasingu, omawiając kluczową rolę współpracy i wymiany doświadczeń między branżami. W jednym z głównych paneli Anna Grajkowska, ekspertka grupy ds. ubezpieczeń ZPL i członek zarządu PeUF podkreśliła, że rosnące wymagania klientów sprawiają, iż cyfryzacja i automatyzacja procesów – od zawierania umów po monitorowanie płatności – stają się priorytetem. Marcin Kurczab z Grupy PZU zaznaczył, że leasing i ubezpieczenia cyfryzują się na szeroką skalę, a przykładem są usługi samoobsługowe, które już dziś obsługują miliony operacji rocznie.
W panelach poświęconych zarządzaniu ryzykiem omówiono wyzwania związane z ubezpieczeniami komunikacyjnymi i pozakomunikacyjnymi. Artur Bogocz z PZU przedstawił dane, według których w 2023 roku w Polsce odnotowano 38 tys. prób wyłudzeń na kwotę 450 mln zł, co wskazuje na potrzebę bardziej zindywidualizowanej oferty ubezpieczeniowej. Maciej Kijo z Pekao Leasing zaznaczył, że konieczne jest uwzględnienie specyfiki leasingu i wynajmu przy wycenie ryzyka, aby precyzyjniej dopasować oferty dla klientów.
Podczas panelu o innowacjach technologicznych zwrócono uwagę na rolę sztucznej inteligencji i API w eliminacji nadużyć oraz optymalizacji procesów. Cezary Świerszcz z Unext mówił o wykorzystaniu AI do rozpoznawania obrazów, co pozwala wyeliminować próby powtórnego użycia tych samych materiałów w zgłoszeniach szkód, a także na bieżące dostosowanie ofert cenowych w systemach leasingowych.
W tegorocznej edycji, oprócz analiz rynkowych, uczestnicy wskazywali na znaczenie networkingu, wymiany wiedzy i inspiracji dla dalszego rozwoju sektora.
Oprac. PJ
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów