
NaszEauto: wypłaty wreszcie ruszyły, ale na razie w ograniczonej skali
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
2 min
W ramach zamkniętej właśnie nowej rundy finansowania, Powerdot otrzyma 100 mln euro na pokrycie wydatków związanych z budową stacji ładowania w Europie. Kapitał pochodzi od francuskiego funduszu infrastrukturalnego Antin, notowanego na giełdzie w Paryżu, który już wcześniej dokapitalizował Powerdot kwotą 150 mln euro, a także od portugalskiej grupy Arie. Dzięki kolejnym rundom finansowania, Powerdot zwiększa swoje inwestycje w Europie, których sumaryczna wartość na koniec przyszłego roku wyniesie 260 mln euro.
Znacząca część tej kwoty wzmocni polski rynek, gdzie Powerdot jest w trakcie budowy dużej sieci stacji szybkiego ładowania. - Uwzględniając już realizowane i rozpoczęte inwestycje, Powerdot przeznaczy na rozwój infrastruktury w Polsce łącznie 200 mln zł do końca 2025 roku – informuje Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce. Kapitał jest wykorzystywany do budowy sieci stacji ładowania o dużej mocy, rozlokowanych w całym kraju, a także na rozwój technologii ułatwiających korzystanie z usługi ładowania, w tym nowoczesnych płatności.
Powerdot jest w trakcie budowy 600 stacji ładowania przy sklepach Biedronka w całym kraju, o mocy 120 kW każda. Inwestycja spowoduje potrojenie dostępnej w Polsce liczby złączy DC o mocy powyżej 100 kW. Powerdot tworzy też infrastrukturę dla licznych parków i galerii handlowych usytuowanych w różnych częściach Polski.
Realizuje również inwestycje dla franczyzobiorców takich marek detalicznych jak: Intermarche, SPAR, Auchan czy E.Leclerc. Firma współpracuje ponadto z Gorzowem Wielkopolskim, gdzie tworzy miejską sieć stacji ładowania.
W Polsce Powerdot uruchomił już ponad 250 punktów ładowania i jest w trakcie realizacji 1500 kolejnych. - Polska jest dla nas jednym z najważniejszych rynków, ze względu na jej wielkość, potencjał ekonomiczny, a także stosunkowo wczesny etap rozwoju elektromobilności – mówi Grigoriy Grigoriev.
Wartość realizowanych w Polsce projektów jest większa od inwestycji Powerdot w Hiszpanii, Portugalii czy w Belgii, ustępując pod względem wielkości jedynie rynkowi francuskiemu. W całej Europie Powerdot uruchomił już 5 tysięcy punktów ładowania i jest w trakcie realizacji kolejnych 10 tysięcy.
Oprac. PJ
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Spółka Daimler Buses Polska i MPK Wrocław podpisały umowę obejmującą dostawę 21 elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro G. Wybrane w przetargu pojazdy dołączą do wrocławskiej floty 100 autobusów marki Mercedes, zamówionych pół roku wcześniej.
Po latach impasu Electromobility Poland wnioskuje o 4,5 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na budowę fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie. To ma być ostatnia szansa na uratowanie projektu Izery, który dotąd pochłonął setki milionów złotych bez efektów rynkowych. Czy to faktycznie wskrzeszenie, czy tylko kolejne podejście do idei, która nigdy nie opuściła fazy planów?
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów