1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Chińscy dealerzy apelują: koniec wojny cenowej, czas na uczciwą konkurencję
Wiadomości

Chińscy dealerzy apelują: koniec wojny cenowej, czas na uczciwą konkurencję

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

2 min

Najwięksi chińscy dealerzy samochodowi w bezprecedensowym apelu wezwali producentów aut do zaprzestania wyniszczającej wojny cenowej. Ich zdaniem polityka agresywnych rabatów zagraża stabilności rynku, pogarsza sytuację finansową dealerów i podważa fundamenty długofalowego rozwoju branży.
Zobacz także Maserati otwiera salon w Warszawie i zapowiada powrót do gry o polski rynek Dongfeng oficjalnie wkracza na polski rynek. Premiera trzech marek w Warszawie BYD planuje otwarcie europejskiego centrum na Węgrzech


Jak informuje portal „China Daily”, Chińska Izba Dealerów Samochodów (China Auto Dealers Chamber of Commerce), działająca w strukturach Chińskiej Federacji Przemysłu i Handlu, wystosowała we wtorek rzadkie publiczne oświadczenie, w którym ostro krytykuje rosnącą konkurencję cenową w sektorze motoryzacyjnym. Według izby, obecna sytuacja doprowadziła do poważnych problemów finansowych dealerów: spadających marż, rosnących zapasów niesprzedanych aut, zatorów płatniczych i ogólnego pogorszenia kondycji finansowej.

false ©AI
© AI

Szczególnie mocno sytuacja pogorszyła się w drugim kwartale bieżącego roku, kiedy kolejna fala agresywnych rabatów – zapoczątkowana przez czołowych chińskich producentów aut elektrycznych – rozlała się na cały rynek. Choć głośne promocje przyciągają uwagę mediów, izba ostrzega, że prowadzą one całą branżę w kierunku „spirali upadku".

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

W związku z tym organizacja zaapelowała o powrót do uczciwej i rozsądnej konkurencji oraz odejście od krótkowzrocznej strategii głębokich obniżek cen. Dealerzy zarzucają bowiem producentom zbyt częste zmiany w polityce cenowej i handlowej, które dezorientują klientów i destabilizują relacje z dealerami.

Izba wskazuje również na potrzebę lepszego dopasowania produkcji do realnego popytu. Potępia praktyki „rzucania" nadmiarowych pojazdów na dealerów i wzywa do szybszego rozliczania rabatów oraz zmniejszenia presji na kapitał obrotowy.

Wśród postulatów chińskich dealerów znalazły się także: realistyczne cele sprzedażowe, rezygnacja z kar jako narzędzi nacisku, zakaz wymuszania zamykania salonów pod pretekstem „optymalizacji sieci" oraz uczciwe rekompensaty dla dealerów wycofujących się z rynku.

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów