
Płock stawia na wodorowe Solarisy
Miasto Płock zamówiło 18 autobusów Solaris Urbino 12 hydrogen. Nowe pojazdy dołączą do miejskiej floty w I połowie 2026 roku. Zasięg takiego autobusu wynosi około 600 km na jednym tankowaniu wodoru.
2 min
Pierwsze samochody elektryczne marki Leapmotor – SUV C10 i małe miejskie autko T03 - wyruszyły w lipcu w podróż z Szanghaju do Europy, a kolejne dostawy przewidziane są w nadchodzących miesiącach. Do Europy wysyła je firma Leapmotor International, kierowana przez Stellantisa spółka joint venture, która od września br. zamierza rozpoczęcie sprzedaży w dziewięciu krajach europejskich.
Wykorzystując kanały dystrybucji koncernu Stellantis, Leapmotor International planuje zwiększyć liczbę punktów sprzedaży samochodów marki Leapmotor w Europie z planowanych 200 na koniec 2024 r. do nawet 500 do 2026 roku. Pod koniec 2024 roku Leapmotor International planuje ponadto dalej rozszerzać ofertę, wprowadzając swoje modele w regionach Bliskiego Wschodu i Afryki, Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Południowej. W ciągu najbliższych trzech lat każdego roku do sprzedaży ma wchodzić co najmniej jeden nowy model.
Sprzedaż importowanych z Chin aut nie wyczerpała aktywności biznesowej obu partnerów. Mając na uwadze uniknięcie, wdrażanych obecnie przez Unię Europejską, wysokich ceł na chińskie auta elektryczne, Stellantis wraz za Leapmotor rozważają uruchomienie w Europie lokalnej produkcji. Z dużą dożą prawdopodobieństwa może ona trafić do zakładu Stellantisa w Tychach, gdzie już powstała testowa partia modelu T03. - Potwierdzam, że w Tychach zmontowano z powodzeniem pierwsze jednostki przedprodukcyjne modelu Leapmotor T03 – poinformowała redakcję samar.pl Agnieszka Brania, rzeczniczka prasowa fabryk Stellantisa w Polsce.
Zastrzegła jednak, że pojazdy Leapmotor mogą być montowane w dowolnym zakładzie Stellantisa na całym świecie, niektóre również w Europie. - Jak na razie konkretne lokalizacje nie zostały potwierdzone. Wybór zakładu opiera się na jakości, kosztach i dostępności mocy produkcyjnych. Nasz zakład w Tychach spełnia te kryteria, ocenione we współpracy z Leapmotor, w ramach pragmatycznej analizy każdego wariantu, jako zapewniający klientom korzyści płynące z doświadczenia Stellantis – wyjaśnia Agnieszka Brania.
***
Założona w 2015 roku firma Leapmotor to marka produkująca pojazdy elektryczne (EV). Jej założyciel, Zhu Jiangming, jest inżynierem elektronikiem z ponad 30-letnim doświadczeniem. Leapmotor ma siedzibę w Hangzhou w prowincji Zhejiang w Chinach, a zakres działalności firmy obejmuje: projektowanie i produkcję pojazdów elektrycznych, badania i rozwój, produkcję układów napędowych do pojazdów elektrycznych, systemów zasilania akumulatorowego, a także opartych na chmurze rozwiązań sieciowych dla pojazdów. Leapmotor samodzielnie opracowuje i produkuje podstawowe komponenty, w tym elektryczny układ napędowy i systemy pokładowe. W 2023 roku Stellantis dokonał inwestycji w Leapmotor, a na początku maja 2024 r. Stellantis i Leapmotor utworzyły spółkę joint venture o nazwie Leapmotor International B.V. mającą na celu zbadanie możliwości ekspansji na rynku międzynarodowym.
Paweł Janas
Miasto Płock zamówiło 18 autobusów Solaris Urbino 12 hydrogen. Nowe pojazdy dołączą do miejskiej floty w I połowie 2026 roku. Zasięg takiego autobusu wynosi około 600 km na jednym tankowaniu wodoru.
Najnowszy SUV Dacii, model Bigster, zwyciężył w ogólnopolskim plebiscycie Fleet Derby 2025 w kategorii Samochód hybrydowy (HEV). Z kolei Renault Master uzyskał najlepszy wynik w kategorii pojazdów do przewozu towarów o DMC do 3,5 tony z ekologicznym napędem spalinowym.
Nowy dyrektor generalny Stellamtis, Antonio Filosa, w pierwszym dniu urzędowania ogłosił nowy zespół kierownictwa koncernu. Składa się on z ekspertów Stelantisa działających w placówkach na całym świecie.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów