
Drogi początek wakacji przy dystrybutorze
Początek lipca to czas, kiedy kierowcy wciąż odczuwają skutki działań wojennych na Bliskim Wschodzie. Według serwisu e-petrol.pl wszystkie paliwa - oprócz autogazu - jeszcze podrożały.
2 min
Najczęściej stosowaną praktyką przeprowadzania badań na temat jakości świadczonych usług jest metoda Mystery Shopping (tajemniczego klienta). Natomiast serwis PoznajDealera.pl wziął pod uwagę fakt, że nawet 70 proc. klientów przed dokonaniem zakupu zapoznaje się z ogólnodostępnymi opiniami w Internecie. Tak powstał Ranking TOP100 Najlepiej Ocenianych Dealerów w roku 2022, opracowany na podstawie 70 tys. opinii internetowych.
Badanie objęło 25 najpopularniejszych marek pod kątem wielkości sprzedaży oraz aż 1107 autoryzowanych stacji dealerskich. Metodologia badania uwzględniła nie tylko samą średnią zebranych opinii (która nie oddaje najlepiej trudów jakie poświęcają dealerzy na zadbanie o jakość obsługi klienta), ale również liczbę zebranych opinii, która nie powinna być pomijana.
Za wynikami sprzedaży samochodów idą w parze opinie użytkowników. W zestawieniu TOP100 znalazło się najwięcej, bo aż 20 stacji Grupy Cichy-Zasada. To największa liczba stacji dealerskich w ramach jednej grupy dealerskiej.
Pierwsze miejsce w rankingu TOP100 zajęła – należąca właśnie do Grupy Cichy-Zasada - stacja Skody w Koszalinie ze średnią oceną 4,91 przy 512 opiniach. To dało wynik StarScore (przygotowany przez PoznajDealera.pl współczynnik, który uwzględnia zarówno średnią, jak i ilość opinii) na poziomie 98,77 proc. Drugie miejsce zajęła stacja Volkswagena w Poznaniu, również należąca do Grupy Cichy-Zasada z wynikiem 4,94 przy 381 opiniach i wskaźnikiem StarScore 91,52 proc.
Podium zamyka stacja Volkswagena w Gorzowie Wielkopolskim wchodząca w skład grupy dealerskiej KIM z wynikiem średniej oceny 4,90, 384 opiniach i StarScore 91,04 proc. Warto tu dodać, że średnio dealerzy z rankingu TOP100 otrzymują rocznie 203 opinie internetowe przy średniej ocenie 4,79.
Wynikiem szerokiej analizy jest również Lista Najlepiej Ocenianych Sieci Dealerskich w Polsce w roku 2022. Lista objęła 25 sieci z podziałem na 3 segmenty: Mainstream Brands, Premium Brands oraz Semi Premium Brands. Dla wielu zaskoczeniem może być fakt, że pierwsze miejsce w gronie tzw. marek popularnych zajęła marka oferująca samochody z niższej półki cenowej.
Dacia ze średnią ocen 4,89 jest liderem tego zestawienia. Za nią kolejno znalazły się marki Renault i Volkswagen. Drugim zaskoczeniem jest słaby wynik marki Mercedes-Benz w zestawieniu Marka ta nie tylko zajęła ostatnie miejsce wśród marek Premium, ale jej średnia ocena 4,31 jest również niższa od wyników uzyskanych przez marki w tzw. segmencie Mainstream.
Cały ranking można pobrać TUTAJ: Rankingi TOP 100 Dealerów (poznajdealera.pl)
Początek lipca to czas, kiedy kierowcy wciąż odczuwają skutki działań wojennych na Bliskim Wschodzie. Według serwisu e-petrol.pl wszystkie paliwa - oprócz autogazu - jeszcze podrożały.
Karol Kostrzewa objął stanowisko dyrektora generalnego Geely Polska. Do jego zadań należeć będzie wprowadzenie chińskiej marki na rynek oraz budowa jej pozycji w naszym kraju.
Volvo Cars sprzedało w czerwcu na świecie 62 858 aut – to o 12 procent mniej niż rok wcześniej. W I półroczu 2025 r. producent sprzedał 353 780 samochodów, o 9 procent mniej (r/r). Spadki odnotowano w segmencie modeli elektrycznych i hybryd plug-in.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów