
Płock stawia na wodorowe Solarisy
Miasto Płock zamówiło 18 autobusów Solaris Urbino 12 hydrogen. Nowe pojazdy dołączą do miejskiej floty w I połowie 2026 roku. Zasięg takiego autobusu wynosi około 600 km na jednym tankowaniu wodoru.
Paweł Janas
1 min
Jeszcze pod koniec października samar.pl informował o planach rozpoczęcia pod koniec bieżącego roku przez Mercedesa budowy fabryki aut dostawczych, co właśnie zostało potwierdzone przez inwestora. Ceremonia wbicia łopaty odbyła się w Jaworze, w Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej „Invest Park". Inwestycja o wartości 1 mld euro stanowi rozszerzenie dotychczasowej działalności produkcyjnej firmy w Polsce. Od 2019 roku zakład Mercedes-Benz Manufacturing Poland produkuje tu bowiem silniki, komponenty silników oraz baterie do pojazdów hybrydowych.
Francesco Ciancia, szef Mercedes-Benz Vans Operations, wskazał strategiczny charakter inwestycji: nowy zakład ma zwiększyć wydajność i elastyczność europejskiej sieci produkcyjnej, koncentrując się na elektrycznej przyszłości koncernu ze Stuttgartu. Kluczowe parametry inwestycji obejmują rozpoczęcie produkcji w 2026 roku lekkich samochodów dostawczych w oparciu o platformę VAN.EA. Mają tu powstawać głównie samochody elektryczne, ale koncern nie wyklucza także produkcji pojazdów z napędem konwencjonalnym, uzależniając decyzję w tej sprawie od sytuacji na rynku.
Fabryka ma stosować zaawansowane technologie produkcyjne, skupiając się na produktywności i zrównoważonym rozwoju. Sebastian Streuff, szef projektu Mercedes-Benz Vans w Jaworze, podkreślił znaczenie współpracy z lokalnymi partnerami biznesowymi i władzami regionu.
Inwestycja wzmacnia pozycję Polski jako istotnego ośrodka przemysłu motoryzacyjnego w Europie, szczególnie w kontekście transformacji w kierunku elektromobilności.
Miasto Płock zamówiło 18 autobusów Solaris Urbino 12 hydrogen. Nowe pojazdy dołączą do miejskiej floty w I połowie 2026 roku. Zasięg takiego autobusu wynosi około 600 km na jednym tankowaniu wodoru.
Najnowszy SUV Dacii, model Bigster, zwyciężył w ogólnopolskim plebiscycie Fleet Derby 2025 w kategorii Samochód hybrydowy (HEV). Z kolei Renault Master uzyskał najlepszy wynik w kategorii pojazdów do przewozu towarów o DMC do 3,5 tony z ekologicznym napędem spalinowym.
Nowy dyrektor generalny Stellamtis, Antonio Filosa, w pierwszym dniu urzędowania ogłosił nowy zespół kierownictwa koncernu. Składa się on z ekspertów Stelantisa działających w placówkach na całym świecie.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów