Kia Sportage to jeden z bestsellerów koreańskiej marki. W tym roku do sprzedaży trafia poliftingowe wydanie modelu piątej generacji. Samochód dostępny jest w kilku wersjach silnikowych, z czterema specyfikacjami wyposażeniowymi do wyboru i z napędem na przód lub na wszystkie koła.Kia Sportage piątej generacji do sprzedaży trafiła w 2021 roku. Jak wynika z danych zawartych w aplikacji Motorendy Pro+ opracowanych przez IBRM Samar koreański SUV szybko stał się ulubionym modelem polskich kierowców. Z każdym rokiem sprzedaż tego pojazdu rosła.
false

© IBRM SamarKia Sportage – sprzedaż w poszczególnych latach
2021 rok – 7659 szt. (10. miejsce)
2022 rok – 11 176 szt. (3. miejsce)
2023 rok – 12 453 szt. (5. miejsce)
2024 rok – 14 134 szt. (6. miejsce)
2025 rok styczeń-lipiec – 8243 szt. (4. miejsce)
Kia Sportage – wszystkie wersje silnikowe to 1.6 TGD-I
Teraz czas na zmodernizowany model. Kompaktowy SUV w najsłabszej wersji występuje jako 150-konny benzyniak z 6- stopniową manualną skrzynią lub z 7-biegową, dwusprzęgłową i zawsze z napędem na przód.
W ofercie jest jeszcze jedna benzynowa odmiana, która generuje 180 KM. W tej postaci moment obrotowy dociera do wszystkich kół, a standardem jest dwusprzęgłowa przekładnia.
false

© IBRM SamarKolejny stopień wtajemniczenia to hybryda, której układ produkuje 239 KM. To wynik zastosowania 180-konnego benzyniaka oraz elektrycznej jednostki o mocy 65 KM. W ofercie jest jeszcze 288-konna hybryda plug-in. Tym razem na moc układu składa się 180 KM benzynowego silnika oraz 107 KM elektrycznej jednostki.
Kia Sportage z hybrydą plug-in ma na pokładzie baterie o pojemności 13,8 kWh i po naładowaniu jej do pełna można podróżować w czysto elektrycznym trybie. Zarówno hybryda, jak i hybryda plug-in występują z napędem na przód lub na obie osie, a standardem jest 6-stopniowa, automatyczna skrzynia.
Kia Sportage – z luksusowym i sportowym zabarwieniem
Nowa Kia Sportage dostępna jest z czterema wersjami wyposażeniowymi do wyboru. Oprócz bazowej odmiany M oraz specyfikacji L jest jeszcze poziom Business Line oraz nacechowane sportowo GT Line. W tej ostatniej postaci nie można mieć podstawowego, 150-konnego benzyniaka, a z pozostałymi specyfikacjami łączony jest każdy silnik.
false

© IBRM SamarCennik startuje od 135 500 zł za 150-konnego benzyniaka z manualną skrzynią i w wersji M. Taka sama wersja silnikowa, ale z dwusprzęgłową przekładnią to wydatek 148 500 zł. Z kolei mocniejszy, 180-konny benzyniak z bazową specyfikacją M kosztuje 159 700 zł.
Kierowcy, którzy zdecydują się na hybrydę, wydadzą na nią minimum 165 400 zł, a jeżeli wybiorą auto z napędem 4x4 – 176 600 zł (w obu przypadkach ceny dotyczą wersji M). Koszty zakupu przednionapędowej hybrydy plug-in startują od 192 600 zł, a z napędem 4x4 od 203 800 zł.
Kia Sportage – w biznesowej szacie
Kia Sportage, którą mieliśmy okazję testować to 150-konny SUV z dwusprzęgłową przekładnią i z wyposażeniem Business Line. Tylko w tej postaci w standardzie otrzymuje się czarną, skórzano-zamszową tapicerkę oraz 18-calowe alufelgi. Za tak skonfigurowany pojazd Kia życzy sobie 175 500 zł. Jednak za sprawą opcjonalnego wyposażenia nasz egzemplarz został wyceniony na 178 800 zł.
false

© IBRM SamarOkazuje się, że lista płatnych dodatków jest długa. W dodatku część z nich pogrupowano w pakiety. Kupując je zyskuje się, ponieważ ich cena jest niższa niż wartość elementów, które zawarto w poszczególnych zestawach.
Kia Sportage – przykładowe płatne opcje
Lakier metalik/dwukolorowe nadwozie – 3300 zł
Panoramiczny dach – 4000 zł
Elektronicznie sterowane zawieszenie – 4000 zł
18-calowe alufelgi – 1500 zł
Pakiet zimowy (podgrzewane fotele/kierownica) – 2000 zł
Pakiet Smart (podgrzewane fotele i kierownica, fotochromatyczne lusterko, aut. dwustrefowa klimat. z nawiewami w drugim rzędzie siedzeń, aut. odparowywanie przedniej szyby, czujniki deszczu) – 3000 zł