Kia Sportage piątej generacji do sprzedaży trafiła w 2021 roku. Jak wynika z danych zawartych w aplikacji Motorendy Pro+ opracowanych przez IBRM Samar koreański SUV szybko stał się ulubionym modelem polskich kierowców. Z każdym rokiem sprzedaż tego pojazdu rosła.
Kia Sportage – wszystkie wersje silnikowe to 1.6 TGD-I
Teraz czas na zmodernizowany model. Kompaktowy SUV w najsłabszej wersji występuje jako 150-konny benzyniak z 6- stopniową manualną skrzynią lub z 7-biegową, dwusprzęgłową i zawsze z napędem na przód.
W ofercie jest jeszcze jedna benzynowa odmiana, która generuje 180 KM. W tej postaci moment obrotowy dociera do wszystkich kół, a standardem jest dwusprzęgłowa przekładnia.
Kolejny stopień wtajemniczenia to hybryda, której układ produkuje 239 KM. To wynik zastosowania 180-konnego benzyniaka oraz elektrycznej jednostki o mocy 65 KM. W ofercie jest jeszcze 288-konna hybryda plug-in. Tym razem na moc układu składa się 180 KM benzynowego silnika oraz 107 KM elektrycznej jednostki.
Kia Sportage z hybrydą plug-in ma na pokładzie baterie o pojemności 13,8 kWh i po naładowaniu jej do pełna można podróżować w czysto elektrycznym trybie. Zarówno hybryda, jak i hybryda plug-in występują z napędem na przód lub na obie osie, a standardem jest 6-stopniowa, automatyczna skrzynia.
Kia Sportage – z luksusowym i sportowym zabarwieniem
Nowa Kia Sportage dostępna jest z czterema wersjami wyposażeniowymi do wyboru. Oprócz bazowej odmiany M oraz specyfikacji L jest jeszcze poziom Business Line oraz nacechowane sportowo GT Line. W tej ostatniej postaci nie można mieć podstawowego, 150-konnego benzyniaka, a z pozostałymi specyfikacjami łączony jest każdy silnik.
Cennik startuje od 135 500 zł za 150-konnego benzyniaka z manualną skrzynią i w wersji M. Taka sama wersja silnikowa, ale z dwusprzęgłową przekładnią to wydatek 148 500 zł. Z kolei mocniejszy, 180-konny benzyniak z bazową specyfikacją M kosztuje 159 700 zł.
Kierowcy, którzy zdecydują się na hybrydę, wydadzą na nią minimum 165 400 zł, a jeżeli wybiorą auto z napędem 4x4 – 176 600 zł (w obu przypadkach ceny dotyczą wersji M). Koszty zakupu przednionapędowej hybrydy plug-in startują od 192 600 zł, a z napędem 4x4 od 203 800 zł.
Okazuje się, że lista płatnych dodatków jest długa. W dodatku część z nich pogrupowano w pakiety. Kupując je zyskuje się, ponieważ ich cena jest niższa niż wartość elementów, które zawarto w poszczególnych zestawach.