
NaszEauto: wypłaty wreszcie ruszyły, ale na razie w ograniczonej skali
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
2 min
Rozwój ogólnopolskiej sieci autosalonów jest jednym z kluczowych założeń strategii Grupy Cichy-Zasada, która jeszcze w 2021 roku zapowiedziała chęć obecności od Bałtyku po Tatry. Dziś Grupa działa już w 9. miastach, prowadząc 29 salonów marek Volkswagen, Skoda, SEAT, Cupra i Audi.
W połowie 2024 r. w podkrakowskiej Wieliczce otwarty zostanie najnowocześniejszy salon Audi w Małopolsce, a kolejne salony tej marki powstaną w Warszawie, Koszalinie i Nowym Sączu. Jak twierdzą przedstawiciele firmy, koncentracja na markach premium to bardzo ważny kierunek rozwoju, który doprowadził Grupę Cichy-Zasada do dwóch przełomowych inwestycji. W 2024 roku firma otworzy salon i serwis marki Porsche w Szczecinie oraz marki Cupra w Warszawie.
- Łącząc siły z moim wspólnikiem od początku celowaliśmy wysoko, w pozycję lidera rynku. Od powstania naszej Grupy kapitałowej minęły trzy lata, które na pewno wystawiły nas na porządny test. Naszą branżą wstrząsnęły w tym czasie niespotykane dotąd turbulencje. Niemniej ten okres utwierdził nas w tym, że nie tylko podjęliśmy dobrą decyzję, ale że również nasza organizacja przygotowana jest do kolejnego etapu rozwoju – mówi Mirosław Cichy, współwłaściciel Grupy Cichy-Zasada.
Dlatego m.in. największa Grupa dealerska w Polsce (Ranking Top 50 dealerów) finalizuje obecnie fuzję z kolejnym dealerem – Grupą Auto-Wimar w Warszawie. Przejmując 100 proc. udziałów w spółkach należących do Grupy Auto-Wimar dysponuje obecnie 5 z 7 salonów marki Skoda w aglomeracji warszawskiej. Dotychczas do Grupy Cichy-Zasada należał salon Skoda Cichy-Zasada Warszawa Wawer. Po fuzji Grupa Cichy-Zasada wzmocni się o lokalizację przy ulicy Grochowskiej, Modlińskiej, Gruchacza i Alejach Jerozolimskich. Połączenie pozwoli Grupie Cichy-Zasada na umocnienie pozycji lidera sprzedaży marki Skoda w stolicy i największej firmy dealerskiej w branży motoryzacyjnej w Polsce.
pj
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Spółka Daimler Buses Polska i MPK Wrocław podpisały umowę obejmującą dostawę 21 elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro G. Wybrane w przetargu pojazdy dołączą do wrocławskiej floty 100 autobusów marki Mercedes, zamówionych pół roku wcześniej.
Po latach impasu Electromobility Poland wnioskuje o 4,5 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na budowę fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie. To ma być ostatnia szansa na uratowanie projektu Izery, który dotąd pochłonął setki milionów złotych bez efektów rynkowych. Czy to faktycznie wskrzeszenie, czy tylko kolejne podejście do idei, która nigdy nie opuściła fazy planów?
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów