
Rejestracje nowych BEV - kwiecień 2025
W 2025 roku rynek BEV na pewno znacząco wzrośnie. Będzie temu sprzyjać coraz szersza oferta producentów, także w niższych i tańszych segmentach rynku. Zapraszamy do podsumowania kwietnia 2025.
Darek Balcerzyk
6 min
W kwietniu bieżącego roku liczba rejestracji aut osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5t kontynuowała marcowy trend wzrostu w ujęciu rok do roku.
Kwiecień 2025 roku okazał się miesiącem rekordów: to najlepszy kwiecień dla nowych samochodów osobowych od 2000 r.; w tym miesiącu padł nowy rekord - 557 550 szt. - trendu 12-miesięcznego (co sugeruje, że 2025 rok może być rekordowy pod względem rejestracji samochodów osobowych); w kwietniu zanotowano najwyższy udział segmentu premium w historii - 26,4%; model segmentu premium osiągnął najwyższą pozycję w ogólnym rankingu modeli (czwarte miejsce, Volvo XC60); udział nowych elektrycznych samochodów osobowych (BEV) był w kwietniu rekordowy i osiągnął 5,4%; również rekordowy był udział marek chińskich, który wyniósł 6,8% (przypominamy, że nasz comiesięczny raport zawiera tabelę z rankingiem rejestracji marek producentów z Chin); w kwietniu zarejestrowano także rekordową liczbę samochodów klasy super-premium (40 szt. w tym 14 Ferrari).
Warto również zwrócić uwagę na fakt, że Toyota została w kwietniu liderem na rynku samochodów użytkowych o DMC do 3,5 tony.
Prognoza IBRM SAMAR na 2025 rok zakłada rejestrację około 565 tys. samochodów osobowych. W przypadku samochodów dostawczych prognoza wynosi 67,5 tys. szt.
Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w kwietniu 2025 roku zarejestrowano w Polsce 52 504 samochody osobowe oraz dostawcze o DMC do 3,5t, czyli o 5,80% (+2 876 szt.) więcej niż rok wcześniej oraz o 11,68% (-6 941 szt.) mniej niż w marcu 2025 roku. Dane skumulowane (210 890 szt.) wykazują wzrost sprzedaży w 2025 roku o 3,15% (+6 444 szt.).
W 2025 roku pięć marek z czołowej dziesiątki zanotowało wzrost liczby rejestrowanych aut licząc rok do roku. Największy wzrost w TOP10 odnotował Volkswagen – o 24,93%. Największy spadek rejestracji zanotowała natomiast Toyota - o 9,89%.
Dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wskazują, że w kwietniu 2025 r. zarejestrowano w Polsce 46 968 samochodów osobowych, o 5,82% (+2 582 szt.) więcej niż rok wcześniej i o 11,47% (-6 088 szt.) mniej niż w marcu br. W 2025 roku w Polsce zarejestrowano dotychczas 189 064 nowych samochodów osobowych, o 3,27% więcej w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego (+5 985 szt.).
W kwietniu 2025 roku udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł 32,49%. Udział firm osiągnął poziom 67,51%.
W liczbach bezwzględnych oznacza to, że klienci instytucjonalni kupili w kwietniu 2025 roku 31 710 aut. Udział firm w roku 2025 wyniósł dotychczas 65,63%. Statystyka ta jednak nie uwzględnia osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą ani spółek cywilnych, które w CEPiK klasyfikowane są w grupie „osób fizycznych”. Ponieważ w grupie osób fizycznych mogą również znaleźć się firmy, rzeczywisty rozkład rejestracji pomiędzy obiema grupami klientów może się jeszcze bardziej zwiększyć.
Dziesięć z pierwszych piętnastu marek klasyfikowanych na liście rankingowej zanotowało wzrost liczby samochodów zarejestrowanych w 2025 roku w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, w tym największy – MG o 247,65%. Największy spadek zanotowała Toyota - o 13,57%.
Tytuł lidera rynku utrzymała Toyota. W 2025 roku klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 31 607 aut tej marki, o 13,57% mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział Toyoty w rynku wyniósł 16,72%. Na pozycji wicelidera znalazła się Skoda, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 18 564 szt., o 7,50% mniej niż w takim samym okresie 2024 roku. Udział Skody wynosi 9,82%. Na trzecim miejscu uplasował się Volkswagen. Klienci niemieckiego producenta zarejestrowali w 2025 roku 13 707 samochodów, o 24,61% więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wynosi obecnie 7,25%. Na czwartej pozycji jest KIA, której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 10 958 szt., o 3,36% więcej niż rok wcześniej. Udział marki w polskim rynku wyniósł 5,80%. Piąte miejsce zajmuje Audi. W 2025 r. zarejestrowano 10 543 auta tej marki, o 23,35% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku. Udział marki w rynku wyniósł 5,58%.
Najczęściej kupowanym modelem osobowym w 2025 roku pozostaje Toyota Corolla (7 496 szt.; -27,95% r/r), za którą uplasowała się Skoda Octavia (6 147 szt.; -19,49% r/r) oraz Toyota C-HR (5 743 szt. +18,36% r/r). Następne miejsca zajmują KIA Sportage (4 594 szt.; +5,90%) i Toyota Yaris Cross (4 032 szt.; -29,65% r/r).
Najpopularniejszym modelem wśród klientów indywidualnych jest Toyota C-HR (3 027 szt.; +31,55%), na drugim miejscu - KIA Sportage (2 587 szt.; +7,48%), na trzecim – Toyota Yaris Cross (2 231 szt.; -35,01%), dalej – Volkswagen T-Roc (1 923 szt.; +58,79%), a na piątym – Dacia Duster (1 681 szt. +12,44%).
Wśród klientów firmowych najczęściej rejestrowanym modelem jest Toyota Corolla (6 561 szt.; -23,66%). Na drugim miejscu plasuje się Skoda Octavia (5 272 szt.; -14,65%), dalej Volvo XC60 (2 962 szt.; +42,61%) i Toyota C-HR (2 716 szt.; +6,47%). Czołową piątkę zamyka Toyota Yaris (2 647 szt.; -14,45%).
Według danych zawartych w Centralnej Ewidencji Pojazdów w kwietniu 2025 roku zarejestrowano w Polsce 5 536 samochodów dostawczych, o 13,35% (-853 szt.) mniej niż w marcu br. i o 5,61% (+294 szt.) więcej niż rok wcześniej.
W 2025 roku zarejestrowano dotąd łącznie 21 826 aut dostawczych, o 2,15% (+459 szt.) więcej w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.
Dziewięć z pierwszych piętnastu marek na liście rankingowej zanotowało wzrost liczby tegorocznych rejestracji w porównaniu do 2024 roku, a największy należy do marki MAN - o 70,31%. Największy spadek w tym gronie zanotowało Isuzu (o 46,04%).
Tytuł lidera rynku w 2025 roku należy do Toyoty. Klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 3 674 auta tej marki, o 42,13% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku. Udział Toyoty w polskim rynku aut dostawczych wyniósł 16,83%. Na pozycji wicelidera znalazł się Ford z wynikiem rejestracji 3 596 pojazdów, o 25,65% więcej niż przed rokiem. Udział marki w rynku wyniósł 16,48%. Na trzecim miejscu jest Renault. W 2025 r. klienci zarejestrowali 3 268 aut dostawczych tego producenta, o 20,06% mniej niż rok wcześniej. Udział marki w polskim rynku wyniósł 14,97%. Na czwartej pozycji znalazł się Volkswagen, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 2 417 szt., o 26,81% więcej niż w 2024 r. Udział marki w polskim rynku wynosi 11,07%. Na piątej pozycji uplasował się Fiat. Dotąd w 2025 r. zarejestrowano 2 145 aut dostawczych tej marki, o 27,19% mniej niż w takim samym okresie 2024 r. Udział marki wyniósł 9,83%.
Najczęściej kupowanym modelem auta dostawczego w 2025 r. jest Renault Master (2 169 szt.; -23,33% r/r). Na drugiej pozycji uplasował się Fiat Ducato (1 425 szt.; -31,13%/r), na trzeciej Ford Transit (1 363 szt.; +10,81% r/r), a na czwartej Iveco Daily (1 297 szt.; -23,57%). Czołową piątkę zamyka Toyota Proace City (1 311 szt.; +1,71%).
Copyright by IBRM Samar, Polska 2025
Pliki do pobrania (1)
W 2025 roku rynek BEV na pewno znacząco wzrośnie. Będzie temu sprzyjać coraz szersza oferta producentów, także w niższych i tańszych segmentach rynku. Zapraszamy do podsumowania kwietnia 2025.
W kwietniu 2025 r. liczba rejestracji aut z wyższej półki była mniejsza w stosunku do poprzedniego miesiąca oraz większa niż w kwietniu roku ubiegłego. Udział segmentu premium w krajowym rynku nowych aut osobowych wyniósł w kwietniu historyczne 26,4 proc.
W kwietniu 2025 roku zarejestrowano w Polsce 87 612 sprowadzonych z zagranicy używanych samochodów osobowych i dostawczych o dmc do 3,5 tony, o 1,1% więcej niż rok wcześniej.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów