
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
1 min
Raport zawiera między innymi wyliczenia dotyczące luki w obszarze ubezpieczenia casco pojazdów lądowych w Polsce. Na podstawie sprawozdania statystycznego Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego na koniec 2023 roku liczba czynnych umów ubezpieczenia casco pojazdów lądowych, czyli popularnego ubezpieczenia AC (autocasco) wynosiła 7,4 mln wobec 28,1 mln czynnych umów obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej wszelkiego rodzaju, wynikającej z posiadania i użytkowania pojazdów lądowych (popularnie zwanego OC).
Oznacza to, że tylko 26,3 proc. pojazdów w naszym kraju ma dodatkowe ubezpieczenie casco. Rozbieżność wypłat w przypadku ubezpieczenia wszystkich pojazdów w wieku do lat 15 Polska Izba Ubezpieczeń (PIU) oszacowała na 4,6 mld zł rocznie, przyjmując uproszczone założenie, że częstotliwość zdarzeń objętych casco byłaby taka sama dla wszystkich samochodów (ubezpieczonych i nieubezpieczonych). - W tym momencie są to straty, które pokrywamy z bieżących oszczędności – podkreśla PIU.
PJ
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów