1. Samar.plSamar.pl
  2. Rynek w liczbach Rynek w liczbach
  3. Rejestracje samochodów osobowych w Europie. Najnowsze dane
Rynek w liczbach

Rejestracje samochodów osobowych w Europie. Najnowsze dane

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

2 min

Od stycznia do lipca bieżącego roku liczba rejestracji nowych samochodów osobowych w UE spadła o 0,7 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W całej Europie (UE, EFTA i UK) liczba rejestracji był niemal identyczna jak rok wcześniej. Największym tempem wzrostu może pochwalić się jeden z chińskich koncernów.
Zobacz także Udział Polski w rejestracjach marek w Europie Europa | Ranking marek ACEA: spadki na rynku pojazdów użytkowych w Unii Europejskiej

Według najnowszych danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), od stycznia do lipca 2025 roku w Unii Europejskiej zarejestrowanych zostało 6,49 mln nowych samochodów osobowych, 0,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W samym lipcu w unijnych bazach danych pojawiło się 914,7 tys. nowych aut, o 7,4 proc. więcej rok do roku.

W całej Europie (Unia Europejska, kraje EFTA i Wielka Brytania) od początku roku do końca lipca mieszkańcy kupili i zarejestrowali 7,9 mln nowych samochodów osobowych (0,0 proc. r/r). W samym siódmym miesiącu bieżącego roku Europejczycy zarejestrowali blisko 1,1 mln osobówek, a wzrost wyniósł 5.9 proc.

Jak na tle Europy w tym okresie przedstawiała się sytuacja na polskim rynku? Według analiz IBRM Samar, opartych na danych CEPiK, w lipcu 2025 roku zarejestrowano w naszym kraju 50 271 aut osobowych, o 16,52 proc. więcej niż przed rokiem. Natomiast w okresie od stycznia do lipca bieżącego roku w Polsce zarejestrowano 335 554 nowe auta osobowe, o 4,83 proc. więcej w stosunku do takiego samego okresu roku poprzedniego.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Niemal tradycyjnie już najwięcej zarejestrowanych zostało samochodów z Grupy Volkswagena. Jeśli chodzi o Unię Europejska to mówimy o blisko 1,8 mln egzemplarzach, co było wynikiem o 3,8 proc. większym rok do roku. Gdy uwzględnimy także kraje EFTA (Islandia, Norwegia i Szwajcaria) oraz Wielką Brytanię, zwycięska pozostaje Grupa Volkswagena z 2,1 mln rejestracjami (plus 3,6 proc.).

Warto też zwrócić uwagę na dynamiczny rozwój w Europie graczy z Chin. Wśród nich największy wzrost procentowy w okresie styczeń-lipiec zanotował koncern BYD, który w samej Unii Europejskiej zarejestrował 58,4 tys. aut, o 251,3 proc. więcej rok do roku. W całej Europie BYD może poszczycić się jeszcze większym wzrostem (290,6 proc., 84,4 tysiąca rejestracji)

Spójrzmy jeszcze na Teslę, do niedawna skutecznie podbijającą rynki europejskie. Dziś amerykański producent (wskutek m.in. niefortunnych wypowiedzi jej szefa i rosnącej chińskiej konkurencji) nie ma powodów do zadowolenia. Do końca lipca br. w UE zarejestrowanych zostało 77,4 tysiąca aut tej marki, o 43,5 proc. mniej rok do roku. W całej Europie (UE, EFTA i UK) liczba rejestracji wyniosła 119 tysięcy, o 33,6 proc. mniej r/r.

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów