Rynek pojazdów elektrycznych (BEV) rośnie, a my sprawdzamy, które segmenty rynku rozwijają się najszybciej. Analiza obejmuje wszystkie dostępne w bazach CEPiK’u rodzaje pojazdów, od motorowerów po ciężarowe z homologacją N3 (pow. 12 ton) kończąc.Rynek podzieliliśmy na 5 grup:
- samochody osobowe,
- microcary,
- jednoślady (łącznie i z podziałem na motorowery i motocykle),
- ciężarowe (łącznie i z podziałem na homologacje N1, N2 i N3),
- autobusy.
Łącznie 10 segmentów rynku.
Według najnowszych danych w dniu 31 sierpnia 2025 roku zarejestrowanych było w Polsce 136 454 szt. pojazdów elektrycznych. Największą grupę stanowią oczywiście samochody osobowe (71,44%). Razem z jednośladami, których udział wynosi 19,28%, te dwie grupy posiadają ponad 90% udziału w tak liczonym rynku. Do samochodów użytkowych należy obecnie 7,06% udziału. Najmniejsze w ujęciu procentowym grupy pojazdów elektrycznych to autobusy i microcary, które opanowały po 1,11% rynku BEV.
Szczegółowe informacje na temat każdego z segmentów obejmujące m.in. rankingi marek i modeli, znadjują się w poniższych linkach:
Park wtyczkowozów - sierpień 2025 roku
Park elektrycznych aut dostawczych - sierpień 2025
Park elektrycznych jednośladów - sierpień 2025
Park elektrycznych autobusów - sierpień 2025
Park elektrycznych samochodów ciężarowych - sierpień 2025
Park elektrycznych microcarów - sierpień 2025
Największy przyrost w ciągu ostatnich 12-tu miesięcy odnotował segment samochodów ciężarowych z homologacją N2 (+98,9%), a najmniejszy - autobusy (+14,4%). Na wartość średniej rynkowej, która wynosi +42,5%, wpłynęły głównie samochody osobowe (+51,3%).
Analiza danych z pierwszych 8 miesięcy 2025 roku pokazuje, że dwie grupy odnotowały spadek - autobusy (-3,8%) oraz motorowery (-0,2%). Analiza tegorocznych wyników pokazuje również, że najszybciej rośnie segment samochodów osobowych (+81,8%).
Więcej informacji zawiera poniższa infografika: