Rynek pojazdów elektrycznych (BEV) rośnie, a my sprawdzamy, które segmenty rynku rozwijają się najszybciej. Analiza obejmuje wszystkie dostępne w bazach CEPiK’u rodzaje pojazdów, od motorowerów po ciężarowe z homologacją N3 (pow. 12 ton).Rynek podzieliliśmy na 5 grup:
- samochody osobowe,
- microcary,
- jednoślady (łącznie i z podziałem na motorowery i motocykle),
- ciężarowe (łącznie i z podziałem na homologacje N1, N2 i N3),
- autobusy.
Łącznie 10 segmentów rynku.
Według najnowszych danych w dniu 30 września 2025 roku zarejestrowanych było w Polsce 142 127 szt. pojazdów elektrycznych. Największą grupę stanowią oczywiście samochody osobowe (72,06%). Razem z jednośladami, których udział wynosi 18,82%, te dwie grupy posiadają ponad 90% udziału w tak liczonym rynku. Do samochodów użytkowych należy obecnie 7,95% udziału. Najmniejsze w ujęciu procentowym grupy pojazdów elektrycznych to microcary i autobusy, które opanowały odpowiednio 1,10% oraz 1,08% rynku BEV.
Szczegółowe informacje na temat każdego z segmentów obejmujące m.in. rankingi marek i modeli, znajdują się w poniższych linkach:
Park wtyczkowozów - wrzesień 2025 roku
Park elektrycznych aut dostawczych - wrzesień 2025
Park elektrycznych jednośladów - wrzesień 2025
Park elektrycznych autobusów - wrzesień 2025
Park elektrycznych samochodów ciężarowych - wrzesień 2025
Park elektrycznych microcarów - wrzesień 2025
Największy przyrost w ciągu ostatnich 12-tu miesięcy odnotował segment samochodów ciężarowych z homologacją N2 (+104,4%), a najmniejszy - autobusy (+14,5%). Na wartość średniej rynkowej, która wynosi +44,5%, wpłynęły głównie samochody osobowe (+54,2%).
Analiza danych z pierwszych 3 kwartałów 2025 roku pokazuje, że dwie grupy odnotowały spadek - autobusy (-1,4%) oraz motorowery (-1,0%). Analiza tegorocznych wyników pokazuje również, że najszybciej rośną dwa segmenty – aut ciężarowych z homologacją N2 (+92,3%) oraz samochodów osobowych (+90,2%).
Więcej informacji zawiera poniższa infografika: