
Samochody z importu trwalsze niż krajowe?
Wielu kierowców twierdzi, że lepiej kupić używany samochód z importu niż nowy w salonie. Co ciekawe, statystyki pokazują, że coś w tym jest…to nie mit, to prawda!!!
Michał Hadyś
2 min
Rynek podzieliliśmy na 5 grup:
- samochody osobowe,
- microcary,
- jednoślady (łącznie i z podziałem na motorowery i motocykle),
- ciężarowe (łącznie i z podziałem na homologacje N1, N2 i N3),
- autobusy.
Łącznie 10 segmentów rynku.
Według najnowszych danych w dniu 31 maja 2025 roku zarejestrowanych jest w Polsce 121 729 pojazdów elektrycznych. Największą grupę stanowią oczywiście samochody osobowe (69,97%). Razem z jednośladami, których udział wynosi 20,31%, te dwie grupy posiadają ponad 90% udziału w tak liczonym rynku. Do samochodów użytkowych należy obecnie 7,35% udziału. Najmniejsze w ujęciu procentowym grupy pojazdów elektrycznych to autobusy i microcary, które opanowały odpowiednio 1,21 i 1,16% rynku BEV.
Park wtyczkowozów
Park elektrycznych aut dostawczych - maj 2025
Park elektrycznych jednośladów - maj 2025
Największy przyrost w ciągu ostatnich 12-tu miesięcy odnotował segment samochodów ciężarowych z homologacją N2 (+88,1%), a najmniejszy - autobusy (+14,7%). Na wartość średniej rynkowej, która wynosi +37,7%, wpłynęły głównie samochody osobowe (+44,1%).
Analiza danych z pierwszych 5 miesięcy 2025 roku pokazuje, że trzy grupy odnotowały - ciężarowe z homologacją N3 (-19,0%), autobusy (-9,0%) oraz motorowery (-0,5%). Analiza tegorocznych wyników pokazuje również, że najszybciej rośnie segment samochodów osobowych (+51,6%).
Park elektrycznych autobusów - maj 2025
Park elektrycznych microcarów - maj 2025
Park pojazdów wodorowych - maj 2025
Więcej informacji zawiera poniższa infografika:
Wielu kierowców twierdzi, że lepiej kupić używany samochód z importu niż nowy w salonie. Co ciekawe, statystyki pokazują, że coś w tym jest…to nie mit, to prawda!!!
Sprzedaż nowych samochodów chińskich w Polsce rośnie z miesiąca na miesiąc. A co z importem? Sprawdzamy, ile samochodów i jakich marek trafiło do Polski z Kraju Środka w pierwszym półroczu.
Sprawdzamy, jak sprzedają się w Polsce samochody superpremium. Kryterium kwalifikacji do tego grona stanowi cena minimalna 800 tysięcy złotych brutto.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów