
Import samochodów z Chin - analiza zjawiska
Sprzedaż nowych samochodów chińskich w Polsce rośnie z miesiąca na miesiąc. A co z importem? Sprawdzamy, ile samochodów i jakich marek trafiło do Polski z Kraju Środka w pierwszym półroczu.
Michał Hadyś
2 min
Rynek podzieliliśmy na 5 grup:
- samochody osobowe,
- microcary,
- jednoślady (łącznie i z podziałem na motorowery i motocykle),
- ciężarowe (łącznie i z podziałem na homologacje N1, N2 i N3),
- autobusy.
Łącznie 10 segmentów rynku.
Według najnowszych danych w dniu 30 czerwca 2025 roku zarejestrowanych jest w Polsce 126 768 pojazdów elektrycznych. Największą grupę stanowią oczywiście samochody osobowe (70,53%). Razem z jednośladami, których udział wynosi 19,93%, te dwie grupy posiadają ponad 90% udziału w tak liczonym rynku. Do samochodów użytkowych należy obecnie 7,24% udziału. Najmniejsze w ujęciu procentowym grupy pojazdów elektrycznych to autobusy i microcary, które opanowały odpowiednio 1,16 i 1,14% rynku BEV.
Park wtyczkowozów - czerwiec 2025 roku
Park elektrycznych aut dostawczych - czerwiec 2025
Park elektrycznych samochodów ciężarowych - czerwiec 2025
Park elektrycznych autobusów - czerwiec 2025
Park elektrycznych microcarów - czerwiec 2025
Największy przyrost w ciągu ostatnich 12-tu miesięcy odnotował segment samochodów ciężarowych z homologacją N2 (+81,7%), a najmniejszy - autobusy (+12,6%). Na wartość średniej rynkowej, która wynosi +38,3%, wpłynęły głównie samochody osobowe (+45,2%).
Analiza danych z pierwsze półrocze 2025 roku pokazuje, że trzy grupy odnotowały spadek - ciężarowe z homologacją N3 (-21,4%), autobusy (-28,1%) oraz motorowery (-2,6%). Analiza tegorocznych wyników pokazuje również, że najszybciej rośnie segment samochodów osobowych (+55,8%).
Więcej informacji zawiera poniższa infografika:
Sprzedaż nowych samochodów chińskich w Polsce rośnie z miesiąca na miesiąc. A co z importem? Sprawdzamy, ile samochodów i jakich marek trafiło do Polski z Kraju Środka w pierwszym półroczu.
Sprawdzamy, jak sprzedają się w Polsce samochody superpremium. Kryterium kwalifikacji do tego grona stanowi cena minimalna 800 tysięcy złotych brutto.
Raport IBRM Samar pokazuje, jak zmieniała się średnia cena sprzedaży nowych samochodów osobowych w ostatnich latach oraz jak zmieniły się w tym czasie ceny w cennikach.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów