
Dongfeng oficjalnie wkracza na polski rynek. Premiera trzech marek w Warszawie
Chiński koncern motoryzacyjny zaprezentował w stolicy flagowe modele z segmentu ekonomicznego, premium i luksusowego. Pierwsza sieć salonów już w budowie.
2 min
Konferencję otworzyli przedstawiciele Związku Polskiego Leasingu, omawiając kluczową rolę współpracy i wymiany doświadczeń między branżami. W jednym z głównych paneli Anna Grajkowska, ekspertka grupy ds. ubezpieczeń ZPL i członek zarządu PeUF podkreśliła, że rosnące wymagania klientów sprawiają, iż cyfryzacja i automatyzacja procesów – od zawierania umów po monitorowanie płatności – stają się priorytetem. Marcin Kurczab z Grupy PZU zaznaczył, że leasing i ubezpieczenia cyfryzują się na szeroką skalę, a przykładem są usługi samoobsługowe, które już dziś obsługują miliony operacji rocznie.
W panelach poświęconych zarządzaniu ryzykiem omówiono wyzwania związane z ubezpieczeniami komunikacyjnymi i pozakomunikacyjnymi. Artur Bogocz z PZU przedstawił dane, według których w 2023 roku w Polsce odnotowano 38 tys. prób wyłudzeń na kwotę 450 mln zł, co wskazuje na potrzebę bardziej zindywidualizowanej oferty ubezpieczeniowej. Maciej Kijo z Pekao Leasing zaznaczył, że konieczne jest uwzględnienie specyfiki leasingu i wynajmu przy wycenie ryzyka, aby precyzyjniej dopasować oferty dla klientów.
Podczas panelu o innowacjach technologicznych zwrócono uwagę na rolę sztucznej inteligencji i API w eliminacji nadużyć oraz optymalizacji procesów. Cezary Świerszcz z Unext mówił o wykorzystaniu AI do rozpoznawania obrazów, co pozwala wyeliminować próby powtórnego użycia tych samych materiałów w zgłoszeniach szkód, a także na bieżące dostosowanie ofert cenowych w systemach leasingowych.
W tegorocznej edycji, oprócz analiz rynkowych, uczestnicy wskazywali na znaczenie networkingu, wymiany wiedzy i inspiracji dla dalszego rozwoju sektora.
Oprac. PJ
Chiński koncern motoryzacyjny zaprezentował w stolicy flagowe modele z segmentu ekonomicznego, premium i luksusowego. Pierwsza sieć salonów już w budowie.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął nabór wniosków na zakup lub leasing zeroemisyjnych ciężarówek typ N2 i N3. Finansowanie programu, którego wartość to 2 mld zł zapewnione zostało z Funduszu Modernizacyjnego.
Już 62 proc. mikro i małych firm w Polsce poleca leasing jako formę finansowania – to o 5 punktów procentowych więcej niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy cenią przede wszystkim elastyczność, szybkość i niższe koszty w porównaniu z kredytem. Wciąż jednak ostrożnie podchodzą do elektromobilności i cyfrowych umów leasingowych.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów