
Katrin Adt. Z Mercedesa do Dacii
Katrin Adt, która do tej pory pełniła funkcję wiceprezesa w Mercedesie dołączyła do Grupy Renault. We francuskiej firmie zastąpi Denisa Le Vota na stanowisku dyrektora generalnego Dacii.
2 min
Konferencję otworzyli przedstawiciele Związku Polskiego Leasingu, omawiając kluczową rolę współpracy i wymiany doświadczeń między branżami. W jednym z głównych paneli Anna Grajkowska, ekspertka grupy ds. ubezpieczeń ZPL i członek zarządu PeUF podkreśliła, że rosnące wymagania klientów sprawiają, iż cyfryzacja i automatyzacja procesów – od zawierania umów po monitorowanie płatności – stają się priorytetem. Marcin Kurczab z Grupy PZU zaznaczył, że leasing i ubezpieczenia cyfryzują się na szeroką skalę, a przykładem są usługi samoobsługowe, które już dziś obsługują miliony operacji rocznie.
W panelach poświęconych zarządzaniu ryzykiem omówiono wyzwania związane z ubezpieczeniami komunikacyjnymi i pozakomunikacyjnymi. Artur Bogocz z PZU przedstawił dane, według których w 2023 roku w Polsce odnotowano 38 tys. prób wyłudzeń na kwotę 450 mln zł, co wskazuje na potrzebę bardziej zindywidualizowanej oferty ubezpieczeniowej. Maciej Kijo z Pekao Leasing zaznaczył, że konieczne jest uwzględnienie specyfiki leasingu i wynajmu przy wycenie ryzyka, aby precyzyjniej dopasować oferty dla klientów.
Podczas panelu o innowacjach technologicznych zwrócono uwagę na rolę sztucznej inteligencji i API w eliminacji nadużyć oraz optymalizacji procesów. Cezary Świerszcz z Unext mówił o wykorzystaniu AI do rozpoznawania obrazów, co pozwala wyeliminować próby powtórnego użycia tych samych materiałów w zgłoszeniach szkód, a także na bieżące dostosowanie ofert cenowych w systemach leasingowych.
W tegorocznej edycji, oprócz analiz rynkowych, uczestnicy wskazywali na znaczenie networkingu, wymiany wiedzy i inspiracji dla dalszego rozwoju sektora.
Oprac. PJ
Katrin Adt, która do tej pory pełniła funkcję wiceprezesa w Mercedesie dołączyła do Grupy Renault. We francuskiej firmie zastąpi Denisa Le Vota na stanowisku dyrektora generalnego Dacii.
Volkswagen wprowadza do Polski nowy format sprzedaży samochodów. W stolicy przy ul. Wawelskiej 3D otwarto pierwszy Volkswagen City Store, czyli nowoczesny, kameralny salon w centrum miasta, łączący wygodę lokalizacji, pełną digitalizację i indywidualne podejście do klienta.
Volvo Cars nie ma powodów do zadowolenia z globalnej sprzedaży nowych samochodów w sierpniu. Zainteresowanie pojazdami szwedzkiej marki należącej do chińskiego koncernu Geely obniżyło się o 9 proc. Tymczasem w Polsce marka może poszczycić się wzrostowym trendem.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów