1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. PZPO: Stabilny wzrost sprzedaży opon w trzecim kwartale 2025
Wiadomości

PZPO: Stabilny wzrost sprzedaży opon w trzecim kwartale 2025

Autor: Piotr Mieszkowski

Piotr Mieszkowski

2 min

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) poinformował, że po trzech kwartałach 2025 roku rynek sprzedaży opon w Polsce utrzymuje wyraźnie wzrostowy trend. Łączna sprzedaż opon do dystrybutorów zwiększyła się o 5 proc., a największy rynek – opony do samochodów osobowych – zanotował wzrost o 3 proc., przy imponującym skoku na poziomie +19 proc., w segmencie SUV. Rośnie również zapotrzebowanie na opony dostawcze, rolnicze i motocyklowe.
Zobacz także FO Dębica zwiększa przychody i zyski w pierwszym półroczu 2025 r. PZPO: sprzedaż opon w I połowie 2025 roku Dobre wyniki FO Dębica po I kwartale 2025

Jedynymi segmentami pozostającymi na wyraźnym minusie są opony ciężarowe (-13 proc.) oraz przemysłowe (-15 proc.).

Silny trzeci kwartał

W samym Q3 2025 sprzedaż opon ogółem wzrosła o 7 proc.,, przy czym:

  • opony osobowe: +6 proc.
  • SUV: +17 proc.
  • dostawcze: +0,4 proc.
  • motocyklowe: +30 proc.

Segment rolniczy zanotował sezonowy spadek o 9 proc., a rynek przemysłowy i ciężarowy pozostają w trendzie negatywnym (–26 proc. i –10 proc.).

false ©PZPO
© PZPO

Konsumenci stawiają na jakość, firmy wciąż ostrożne

Prezes PZPO Rafał Spirydon podkreśla, że wzrosty dotyczą przede wszystkim segmentów konsumenckich, co – jego zdaniem – świadczy o większej świadomości kierowców i rosnącym znaczeniu jakości ogumienia. Jednocześnie ostrzega, że spadki w segmencie przemysłowym i ciężarowym są niepokojące, ponieważ w tych obszarach opony mają bezpośrednie znaczenie dla efektywności i bezpieczeństwa pracy. Z kolei dyrektor generalny PZPO Piotr Sarnecki zapowiada publikację specjalnego poradnika dla menedżerów flot, który ma pomóc przedsiębiorstwom w optymalizacji kosztów i poprawie efektywności poprzez właściwy dobór i eksploatację ogumienia.

Członkowie PZPO – najwięksi globalni producenci opon – codziennie dostarczają ponad 140 tys. opon „made in Poland” do samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów oraz maszyn rolniczych i przemysłowych.

false ©PZPO
© PZPO

Sytuacja w Europie: stabilnie, ale z osłabieniem w transporcie ciężkim

Według Tyres Europe, europejski rynek opon w Q3 2025 pozostawał stabilny, jednak segment opon do ciężarówek i autobusów ponownie odnotował spadki. Od początku roku wolumeny są niższe niż w tym samym okresie 2024 r. Popyt konsumencki nieco się osłabił, a kierowcy coraz częściej wybierają opony całoroczne zamiast letnich. Przedstawiciele Tyres Europe wskazują, że słabsze wyniki w transporcie ciężkim odzwierciedlają ogólne spowolnienie gospodarcze w regionie oraz rosnący import opon. Jednocześnie w całej Europie liczba przejeżdżanych kilometrów przez lekkie pojazdy w 2025 r. po raz pierwszy przekroczyła poziomy sprzed pandemii, jednak w wielu krajach pełna odbudowa nastąpi dopiero w latach 2026–2028.

źródło: PZPO

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Arkadiusz Nowiński pokieruje kluczowym klastrem Volvo i wraca do Polski#1
Przeczytaj

Arkadiusz Nowiński pokieruje kluczowym klastrem Volvo i wraca do Polski

Volvo Cars reorganizuje struktury w regionach EMEA i APeC, a zmiany – obowiązujące od 1 stycznia 2026 r. – mają przyspieszyć decyzje i lepiej dopasować działania do lokalnych rynków. Jednym z pięciu nowych klastrów pokieruje Arkadiusz Nowiński, który po 2021 r. pracował w globalnych strukturach koncernu, a teraz ponownie obejmie stanowisko szefa Volvo Car Poland, łącząc je z nadzorem nad jednym z największych regionów marki.

XX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego (SDCM): współpraca i dane jako kompas dla branży#3
Przeczytaj

XX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego (SDCM): współpraca i dane jako kompas dla branży

20 listopada 2025 r. w Renaissance Warsaw Airport Hotel odbyła się jubileuszowa, XX edycja Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego organizowanego przez SDCM. Wydarzenie zgromadziło kilkuset przedstawicieli branży - producentów, dystrybutorów, serwisów, organizacji motoryzacyjnych, administracji oraz mediów — i stało się miejscem merytorycznej wymiany opinii na temat konkurencyjności, w tym rosnącej pozycji Chin, dostępu do danych czy wyzwań technologicznych i regulacyjnych.

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów