
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Paweł Janas
1 min
W zakresie łącznej mocy infrastruktury ładowania Polska spełnia unijne standardy, co jednak wynika przede wszystkim z relatywnie małej liczby zarejestrowanych pojazdów elektrycznych. Obecnie w kraju funkcjonuje około 9 tysięcy punktów ładowania, podczas gdy np. w Belgii jest ich już około 80 tysięcy, a w Austrii - 30 tysięcy.
Kluczowym wyzwaniem pozostaje rozbudowa stref ładowania wzdłuż europejskich sieci transportowych TEN-T. Dla samochodów osobowych i dostawczych pokrycie sieci bazowej wynosi zaledwie 11 proc. , dla (prawdopodobnie) całościowego ujęcia infrastruktury – 4 proc. , dla tzw. sieci kompleksowej niemal 0 proc. . Jeszcze gorzej wypada infrastruktura dla elektrycznych pojazdów ciężkich - tutaj realizacja celów wynosi 0 proc. .
Eksperci PSNM wskazują, że przełomem może być uruchomienie programów Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, które przewidują 4 miliardy złotych dofinansowania dla sieci energetycznych i infrastruktury ładowania. Kluczowe będzie sprawne skoordynowanie projektów przyłączeniowych i inwestycji w stacje ładowania.
Realizacja ambitnych celów AFIR wymaga zaangażowania wszystkich kluczowych interesariuszy, w tym administracji centralnej, instytucji publicznych, sektora energetycznego oraz branży nowej mobilności.
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów