1. Samar.plSamar.pl
  2. Rynek w liczbach Rynek w liczbach
  3. Rejestracje samochodów osobowych i dostawczych w maju 2025 roku
Rynek w liczbach

Rejestracje samochodów osobowych i dostawczych w maju 2025 roku

5 min

Z danych zawartych w bazie Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że liczba zarejestrowanych aut osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5t wzrosła w maju 2025 roku w porównaniu do analogicznego miesiąca roku poprzedniego, była natomiast niższa w stosunku do poprzedniego miesiąca (kwietnia 2025 r.). Skumulowana liczba rejestracji w 2025 r. jest większa od tej zanotowanej w 2024 r.
Zobacz inne wydania Rejestracje samochodów osobowych i dostawczych w kwietniu 2025 roku Rejestracje samochodów osobowych i dostawczych w marcu 2025 roku Rejestracje samochodów osobowych i dostawczych w lutym 2025 roku Rejestracje samochodów osobowych i dostawczych w styczniu 2025 roku

RYNEK SAMOCHODÓW O DMC DO 3,5T

W maju bieżącego roku liczba rejestracji aut osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5t kontynuowała trend wzrostu w ujęciu rok do roku. Był to trzeci miesiąc wzrostu z rzędu.

Maj 2025 roku okazał się najlepszym majem od 2019 roku, gdy zarejestrowano 53 248 samochodów osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5t .

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Piąty miesiąc bieżącego roku był również rekordowy pod względem udziału w rynku samochodów producentów chińskich. Wyniósł on 7,1% (skumulowany wynik po pięciu miesiącach br. to 5,8%). (Przypominamy, że nasz comiesięczny raport zawiera tabelę z rankingiem rejestracji marek producentów z Chin).

Rekordowy był również udział nowych elektrycznych samochodów osobowych (BEV). W maju osiągnął on 6%.

Po kwietniowym, rekordowym w historii udziale segmentu premium samochodów osobowych - 26,4% - w maju udział w rynku tego segmentu spadł do 22,1%. To najniższy rezultat w tym roku.

Prognoza IBRM SAMAR na 2025 rok zakłada rejestrację około 565 tys. samochodów osobowych. W przypadku samochodów dostawczych prognoza wynosi 67,5 tys. szt.

Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w maju 2025 roku zarejestrowano w Polsce 51 932 samochody osobowe oraz dostawcze o DMC do 3,5t, czyli o 7,23% (+3 501 szt.) więcej niż rok wcześniej oraz o 1,09% (-572 szt.) mniej niż w kwietniu 2025 roku. Dane skumulowane (262 823 szt.) wykazują wzrost sprzedaży w 2025 roku o 3,93% (+9 946 szt.).

W 2025 roku cztery marki z czołowej dziesiątki zanotowały wzrost liczby rejestrowanych aut licząc rok do roku. Największy wzrost w TOP10 odnotował Volkswagen – o 22,16%. Największy spadek rejestracji zanotowała natomiast Toyota - o 8,34%.

RYNEK SAMOCHODÓW OSOBOWYCH

Dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wskazują, że w maju 2025 r. zarejestrowano w Polsce 46 634 samochody osobowe, o 6,84% (+2 985 szt.) więcej niż rok wcześniej i o 0,71% (-334 szt.) mniej niż w kwietniu br. W 2025 roku w Polsce zarejestrowano dotychczas 235 699 nowych samochodów osobowych, o 3,96% więcej w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego (+8 971 szt.).

W maju 2025 roku udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł 31,18%. Udział firm osiągnął poziom 68,82%.

W liczbach bezwzględnych oznacza to, że klienci instytucjonalni kupili w maju 2025 roku 32 092 auta. Udział firm w roku 2025 wyniósł dotychczas 66,26%. Statystyka ta jednak nie uwzględnia osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą ani spółek cywilnych, które w CEPiK klasyfikowane są w grupie „osób fizycznych”. Ponieważ w grupie osób fizycznych mogą również znaleźć się firmy, rzeczywisty rozkład rejestracji pomiędzy obiema grupami klientów może się jeszcze bardziej zwiększyć.

Dziesięć z pierwszych piętnastu marek klasyfikowanych na liście rankingowej zanotowało wzrost liczby samochodów zarejestrowanych w 2025 roku w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, w tym największy – MG o 189,34%. Największy spadek zanotowała Toyota - o 12,77%.

Tytuł lidera rynku utrzymała Toyota. W 2025 roku klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 38 819 aut tej marki, o 12,77% mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział Toyoty w rynku wyniósł 16,47%. Na pozycji wicelidera znalazła się Skoda, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 23 928 szt., o 6,56% mniej niż w takim samym okresie 2024 roku. Udział Skody wynosi 10,15%. Na trzecim miejscu uplasował się Volkswagen. Klienci niemieckiego producenta zarejestrowali w 2025 roku 17 129 samochodów, o 22,59% więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wynosi obecnie 7,27%. Na czwartej pozycji jest KIA, której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 13 421 szt., o 0,16% mniej niż rok wcześniej. Udział marki w polskim rynku wyniósł 5,69%. Piąte miejsce zajmuje Audi. W 2025 r. zarejestrowano 12 418 aut tej marki, o 17,17% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku. Udział marki w rynku wyniósł 5,27%.

Najczęściej kupowanym modelem osobowym w 2025 roku pozostaje Toyota Corolla (9 404 szt.; -22,51% r/r), za którą uplasowała się Skoda Octavia (7 846 szt.; -21,20% r/r) oraz Toyota C-HR (6 847 szt. +17,16% r/r). Następne miejsca zajmują KIA Sportage (5 702 szt.; +4,59%) i Toyota Yaris Cross (5 268 szt.; -23,04% r/r).

Najpopularniejszym modelem wśród klientów indywidualnych jest Toyota C-HR (3 509 szt.; +26,45%), na drugim miejscu - KIA Sportage (3 257 szt.; +8,06%), na trzecim – Toyota Yaris Cross (2 711 szt.; -32,90%), dalej – Volkswagen T-Roc (2 485 szt.; +53,02%), a na piątym – Dacia Duster (2 060 szt. +13,94%).

Wśród klientów firmowych najczęściej rejestrowanym modelem jest Toyota Corolla (8 243 szt.; -18,45%). Na drugim miejscu plasuje się Skoda Octavia (6 753 szt.; -17,10%), dalej Volvo XC60 (3 433 szt.; +39,84%) i Toyota C-HR (3 338 szt.; +8,77%). Czołową piątkę zamyka Toyota Yaris (3 187 szt.; -13,35%).

RYNEK SAMOCHODÓW DOSTAWCZYCH

Według danych zawartych w Centralnej Ewidencji Pojazdów w maju 2025 roku zarejestrowano w Polsce 5 298 samochodów dostawczych, o 4,30% (-238 szt.) mniej niż w kwietniu br. i o 10,79% (+516 szt.) więcej niż rok wcześniej.

W 2025 roku zarejestrowano dotąd łącznie 27 124 auta dostawcze, o 3,7% (+975 szt.) więcej w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.

DZIEWIĘĆ z pierwszych piętnastu marek na liście rankingowej zanotowało wzrost liczby tegorocznych rejestracji w porównaniu do 2024 roku, a największy należy do marki Toyota - o 57,69%. Największy spadek w tym gronie zanotowało Isuzu (o 42,91%).

Tytuł lidera rynku w 2025 roku należy do Toyoty. Klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 4 704 auta tej marki, o 57,69% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku. Udział Toyoty w polskim rynku aut dostawczych wyniósł 17,34%. Na pozycji wicelidera znalazł się Ford z wynikiem rejestracji 4 567 pojazdów, o 26,79% więcej niż przed rokiem. Udział marki w rynku wyniósł 16,84%. Na trzecim miejscu jest Renault. W 2025 r. klienci zarejestrowali 4 028 aut dostawczych tego producenta, o 21,63% mniej niż rok wcześniej. Udział marki w polskim rynku wyniósł 14,85%. Na czwartej pozycji znalazł się Volkswagen, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 2 883 szt., o 19,68% więcej niż w 2024 r. Udział marki w polskim rynku wynosi 10,63%. Na piątej pozycji uplasował się Fiat. Dotąd w 2025 r. zarejestrowano 2 673 aut dostawczych tej marki, o 19,37% mniej niż w takim samym okresie 2024 r. Udział marki wyniósł 9,85%.

Najczęściej kupowanym modelem auta dostawczego w 2025 r. jest Renault Master (2 694 szt.; -24,69% r/r). Na drugiej pozycji uplasował się Fiat Ducato (1 834 szt.; -19,28%/r), na trzeciej Toyota Proace City (1 799 szt.; +18,12% r/r), a na czwartej Ford Transit (1 689 szt.; +11,05%). Czołową piątkę zamyka Iveco Daily (1 621 szt.; -24,57%).

Copyright by IBRM Samar, Polska 2025

Pliki do pobrania (1)

IBRM SAMAR - rejestracje aut osobowych i dostawczych - maj 2025 roku.pdf

Tagi

Brak tagów

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów