
Toyota Proace we flocie Polenergii Fotowoltaiki
Polenergia Fotowoltaika powiększa flotę samochodów o Toyoty Proace City. Zakupione samochody mają umożliwić serwisantom oraz audytorom docieranie do klientów.
3 min
Branża carsharingowa w Polsce mierzy się z licznymi wyzwaniami, które wpływają na koszty usługi i jej dostępność. Podstawowymi elementami są wysoka szkodowość kierowców, głównie z grupy 18-21 lat, rosnące ceny paliw, inflacja, dostępność nowej floty i same ceny pojazdów, a także stawki polis ubezpieczeniowych.
Kolejnym problemem są stałe koszty związane z obecnością współdzielonych samochodów w Strefach Płatnego Parkowania w polskich aglomeracjach. Właściciele firm carsharingowych, w przeciwieństwie do korporacji taxi i firm przewozowych, nie mogą korzystać z buspasów oraz ulg podatkowych, jak choćby obniżonej stawki podatku VAT od świadczonych usług.
„Aby rynek carsharingu mógł rosnąć i odpowiadać na potrzeby użytkowników niezbędny jest dialog branży z włodarzami polskich miast m.in. na temat ponoszonych przez nas opłat za parkowanie w strefach płatnych, które dziś nie są refundowane. Nasz istotny wpływ na środowisko, widoczny choćby w postaci niemalże nowych, ekologicznych i nierzadko hybrydowych pojazdów, w żaden sposób nie jest przez samorządy promowany. Koszty parkowania samochodu z carsharingu są dokładnie takie same, jak auta statystycznego Kowalskiego. Z tą różnicą, że nasze auta nie zajmują tych miejsc przez 90 proc. czasu, jak w przypadku samochodów prywatnych”.
Przedstawiciele firmy Panek podkreślają, że carsharing odpowiada na potrzebę przemieszczania się bez konieczności martwienia o koszty amortyzacji pojazdu, jego serwisowania, utraty wartości, ubezpieczenia, czy wspomnianego parkowania w płatnych strefach. Na korzyść carsharingu mają przemawiać także statystyki. Portal Statista.com wskazuje bowiem, że średni wiek samochodu w Polsce to 14 lat i jest to auto najczęściej z silnikiem diesla, niejednokrotnie o wątpliwym stanie technicznym i niespełniające żadnych norm emisji spalin.
- Oferowane przez floty carsharingowe, w tym przez firmę Panek, samochody to auta, które mają nie więcej niż 3 lata, są w doskonałym stanie technicznym i pod stałą opieką pracowników technicznych. Spełniają najnowsze normy emisji spalin, są ekonomiczne, ale przede wszystkim bezpieczne z uwagi na zaawansowane systemy bezpieczeństwa, w które są wyposażone. Elementy te nie są dodatkowo premiowane, choć w naszej ocenie być powinny – dodaje Leszek Leśniak.
Na jakość usług, a przede wszystkim na stan floty ogromny wpływ mają sami użytkownicy. Media czy portale społecznościowe wskazują na częste przypadki naruszeń regulaminu korzystania. Koszty w tym przypadku najczęściej ponosi właściciel pojazdu.
- Najmłodsi kierowcy odpowiadają za największą liczbę szkód w carsharingach. Widzimy to nie tylko po naszej flocie, także choćby z doniesień medialnych czy będąc aktywnymi obserwatorami grup na popularnych portalach społecznościowych. Takie podejście rodzi konsekwencje, choćby w ograniczeniu dostępności usługi właśnie dla kierowców w wieku 18-21 lat. Musimy reagować i dbać o naszą własność – podaje Leszek Leśniak.
Według przedstawicieli firmy Panek Carsharing, usługa ta w Polsce i na świecie rozwija się dynamicznie, a perspektywy są obiecujące. Prognozy dla Europy wskazują, że do 2032 roku jego roczne tempo wzrostu wynieść ma ponad 20 proc. Wzrost ten napędzany jest przez restrykcyjne przepisy związane z redukcją emisji CO2 oraz związane z promocją ekologicznych środków transportu.
- Wpisuje się także w popularny model ekonomii współdzielenia – czyli zamiany „posiadania” na rzecz „pożyczania”. Model ten jest szczególnie doceniany przez młode pokolenie – przekonują w Panku.
PJ
Polenergia Fotowoltaika powiększa flotę samochodów o Toyoty Proace City. Zakupione samochody mają umożliwić serwisantom oraz audytorom docieranie do klientów.
Mamy przyjemność uczestniczyć w polskim debiucie chińskiej marki Chery, należącej do państwowego koncernu Chery Holding. Za sieć sprzedaży i serwis odpowiada spółka Omoda Auto Poland, a do końca br. w Polsce będzie 30 punktów dealerskich Chery. Sprzedaż w Polsce zaczyna się od dwóch modeli – to SUV-y Chery Tiggo 7 oraz Tiggo 8.
Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) składa kolejne zamówienie na elektryczne autobusy przegubowe Solaris. Umowa ramowa, po pierwszej partii 50 autobusów Urbino 18 electric, zakłada dostarczenie 270 kolejnych pojazdów w tej samej wersji.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów