
Dongfeng oficjalnie wkracza na polski rynek. Premiera trzech marek w Warszawie
Chiński koncern motoryzacyjny zaprezentował w stolicy flagowe modele z segmentu ekonomicznego, premium i luksusowego. Pierwsza sieć salonów już w budowie.
2 min
Tesla, lider polskiego rynku samochodów elektrycznych, kontynuuje ekspansję w naszym kraju. 28 lutego Amerykanie otworzyli swój pierwszy pop-up store (tymczasowy mały punkt pokazowy) w Gdańsku. Zlokalizowany przy Polsat Plus Arena Gdańsk obiekt jest trzecią lokalizacja Tesli w Polsce - po Warszawie i Katowicach, chociaż Amerykanie mają jeszcze u nas dwie lokalizacje samoobsługowe - w Poznaniu i Wrocławiu.
„Zainteresowani klienci uzyskają wszystkie potrzebne informacje na temat najnowszych modeli Tesli i będą mogli umówić się na jazdy testowe najnowszym Modelem 3 i Modelem Y. Będzie to centrum Tesli w Gdańsku, dopóki wkrótce nie zostanie otwarty w tym mieście pełny obiekt z funkcjami sprzedaży, serwisu i dostaw”.
W 2023 roku Tesla mogła pochwalić się największym (procentowym) wzrostem liczby aut klasy premium zarejestrowanych w Polsce. Jej wynik to 4 634 egzemplarze wpisane do baz Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, co oznacza wzrost o 277,98 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.
Dzięki temu Tesla zajęła szóstą pozycję w rankingu samochodów klasy premium w naszym kraju. Zarazem marka została liderem klasyfikacji samochodów elektrycznych (BEV) w Polsce za 2023 rok. Jeśli chodzi o modele, to najpopularniejszym była Tesla Model Y (2 502 sztuki), która wyprzedziła Teslę Model 3 (1 849 egzemplarzy).
Paweł Janas
Chiński koncern motoryzacyjny zaprezentował w stolicy flagowe modele z segmentu ekonomicznego, premium i luksusowego. Pierwsza sieć salonów już w budowie.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął nabór wniosków na zakup lub leasing zeroemisyjnych ciężarówek typ N2 i N3. Finansowanie programu, którego wartość to 2 mld zł zapewnione zostało z Funduszu Modernizacyjnego.
Już 62 proc. mikro i małych firm w Polsce poleca leasing jako formę finansowania – to o 5 punktów procentowych więcej niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy cenią przede wszystkim elastyczność, szybkość i niższe koszty w porównaniu z kredytem. Wciąż jednak ostrożnie podchodzą do elektromobilności i cyfrowych umów leasingowych.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów