
Import samochodów z Chin - analiza zjawiska
Sprzedaż nowych samochodów chińskich w Polsce rośnie z miesiąca na miesiąc. A co z importem? Sprawdzamy, ile samochodów i jakich marek trafiło do Polski z Kraju Środka w pierwszym półroczu.
Michał Hadyś
2 min
W 2000 roku modele z nadwoziem SUV stanowiły niespełna 1% rynku nowych samochodów osobowych. Prym wiodły pierwsze generacje takich modeli jak Kia Sportage, Toyota RAV4 czy Honda CR-V. Minęło 20 lat i w 2019 roku popularność SUV’ów wzrosła na tyle, że z udziałem 36,2% stały się numerem 1 wśród wybieranych nadwozi, wyprzedzając dotychczasowego lidera, czyli nadwozie hatchback. Co więcej, udział SUV’ów nadal rośnie i pod koniec 2020 roku (dane na koniec listopada) stanowiły 41,1% rynku. Czy przekroczą pułap 50%? Patrząc na to, jakie nowości szykują producenci i jak szybko rezygnują z vanów czy nawet popularnych niegdyś sedanów, niewątpliwie tak! To tylko kwestia czasu.
Brak dostępu do płatnych publikacji
Skontaktuj się z nami, aby wykupić dostęp do Samar+ (dawniej Strefa biznesu)
Sprzedaż nowych samochodów chińskich w Polsce rośnie z miesiąca na miesiąc. A co z importem? Sprawdzamy, ile samochodów i jakich marek trafiło do Polski z Kraju Środka w pierwszym półroczu.
Sprawdzamy, jak sprzedają się w Polsce samochody superpremium. Kryterium kwalifikacji do tego grona stanowi cena minimalna 800 tysięcy złotych brutto.
Raport IBRM Samar pokazuje, jak zmieniała się średnia cena sprzedaży nowych samochodów osobowych w ostatnich latach oraz jak zmieniły się w tym czasie ceny w cennikach.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów