Popularność SUV-ów rośnie z roku na rok, odbierając klientów innym rodzajom nadwozi. Analitycy IBRM Samar sprawdzają, jak zmieniały się preferencje klientów w ostatnich dwóch dekadach.W 2000 roku modele z nadwoziem SUV stanowiły niespełna 1% rynku nowych samochodów osobowych. Prym wiodły pierwsze generacje takich modeli jak Kia Sportage, Toyota RAV4 czy Honda CR-V. Minęło 20 lat i w 2019 roku popularność SUV’ów wzrosła na tyle, że z udziałem 36,2% stały się numerem 1 wśród wybieranych nadwozi, wyprzedzając dotychczasowego lidera, czyli nadwozie hatchback. Co więcej, udział SUV’ów nadal rośnie i pod koniec 2020 roku (dane na koniec listopada) stanowiły 41,1% rynku. Czy przekroczą pułap 50%? Patrząc na to, jakie nowości szykują producenci i jak szybko rezygnują z vanów czy nawet popularnych niegdyś sedanów, niewątpliwie tak! To tylko kwestia czasu.