1. Samar.plSamar.pl
  2. Rynek w liczbach Rynek w liczbach
  3. Najchętniej kupowane rodzaje nadwozi w Polsce (2020 vs 2000)
Rynek w liczbach

Najchętniej kupowane rodzaje nadwozi w Polsce (2020 vs 2000)

Autor: Michał Hadyś

Michał Hadyś

2 min

Popularność SUV-ów rośnie z roku na rok, odbierając klientów innym rodzajom nadwozi. Analitycy IBRM Samar sprawdzają, jak zmieniały się preferencje klientów w ostatnich dwóch dekadach.
Zobacz także BEV | Polska na tle Europy w 2025 roku - interaktywna mapa Dane po 20 dniach kwietnia 2025 - szczegółowe wyniki rejestracji Raport cenowy - marzec 2025

W 2000 roku modele z nadwoziem SUV stanowiły niespełna 1% rynku nowych samochodów osobowych. Prym wiodły pierwsze generacje takich modeli jak Kia Sportage, Toyota RAV4 czy Honda CR-V. Minęło 20 lat i w 2019 roku popularność SUV’ów wzrosła na tyle, że z udziałem 36,2% stały się numerem 1 wśród wybieranych nadwozi, wyprzedzając dotychczasowego lidera, czyli nadwozie hatchback. Co więcej, udział SUV’ów nadal rośnie i pod koniec 2020 roku (dane na koniec listopada) stanowiły 41,1% rynku. Czy przekroczą pułap 50%? Patrząc na to, jakie nowości szykują producenci i jak szybko rezygnują z vanów czy nawet popularnych niegdyś sedanów, niewątpliwie tak! To tylko kwestia czasu.

Brak dostępu do płatnych publikacji

Skontaktuj się z nami, aby wykupić dostęp do Samar+ (dawniej Strefa biznesu)

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów