W okresie kwiecień-czerwiec 2025 roku Jaguar Land Rover odnotował spadek sprzedaży hurtowej i detalicznej. Firma tłumaczy niższe wolumeny wygaszaniem starszych modeli Jaguara i cłami w USA. Jednocześnie udział najbardziej dochodowych modeli – Range Rovera, Range Rovera Sport i Defendera – znacząco wzrósł.Niższe wolumeny, zgodne z planem
Jaguar Land Rover opublikował dane sprzedażowe za okres kwiecień-czerwiec 2025 roku. Globalna sprzedaż hurtowa samochodów wyniosła 87 286 egzemplarzy, co oznacza spadek o 10,7 proc. rok do roku. Jeszcze większy był spadek względem poprzedniego kwartału – o 21,7 proc. Sprzedaż detaliczna zamknęła się na poziomie 94 420 aut – to o 15,1% mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Firma wskazuje, że spadki były zgodne z oczekiwaniami i wynikają z dwóch kluczowych czynników: wycofania starszych modeli Jaguara oraz wstrzymania dostaw do USA w kwietniu 2025 roku po wprowadzeniu nowych ceł importowych.
false

© Land RoverFlagowe modele coraz ważniejsze
Choć ogólna sprzedaż spadła, to rośnie znaczenie najlepiej sprzedających się i najbardziej dochodowych modeli. Range Rover, Range Rover Sport i Defender stanowiły aż 77,2% całkowitej sprzedaży hurtowej w tym kwartale – to wyraźny wzrost względem 66,3% w poprzednim kwartale i 67,8% rok wcześniej. To efekt priorytetowego traktowania flagowych modeli w produkcji i dostawach.
Największe spadki w Wielkiej Brytanii
Spadki sprzedaży rozkładają się nierównomiernie geograficznie. Największy regres odnotowano w Wielkiej Brytanii – o 25,5% rok do roku – co wiąże się bezpośrednio z zakończeniem produkcji modeli Jaguar XE, XF i F-Type. Spadki dotknęły także Europę (-13,6%) i Amerykę Północną (-12,2%). Z kolei wzrosty odnotowano na Bliskim Wschodzie (+20,5%), w Chinach (+1%) i w pozostałej części świata, czyli tzw. regionie Overseas (+4,6%).
false

© JaguarCo dalej?
Producent zapowiada publikację pełnych wyników finansowych za okres kwiecień-czerwiec 8 sierpnia 2025 roku. Firma kontynuuje transformację w kierunku elektromobilności. Do końca dekady każdy z modeli Range Rover, Discovery i Defender ma mieć wersję w pełni elektryczną, a Jaguar ma przejść całkowicie na napęd elektryczny.