W lipcu 2025 r. liczba rejestracji aut z wyższej półki była większa zarówno w stosunku do poprzedniego miesiąca, jak i lipca roku ubiegłego. Udział segmentu premium w krajowym rynku nowych aut osobowych wyniósł 23,2 proc.W lipcu 2025 roku w Polsce zarejestrowane zostały 11 662 nowe samochody osobowe klasy premium. Był to wynik o 5,06 proc. większy niż w czerwcu bieżącego roku i o 3,60 proc. lepszy w zestawieniu z lipcem roku 2024, gdy krajowe wydziały komunikacji wpisały do swoich baz danych 11 257 takich aut. Udział segmentu premium w krajowym rynku nowych aut osobowych wyniósł w lipcu br. 23,2 proc.
W okresie od stycznia do lipca 2025 roku w Polsce zarejestrowano 79 348 nowych aut z wyższej półki, o 6,11 proc. (4 569 sztuk) więcej w zestawieniu z takim samym okresem minionego roku. Auta z segmentu premium miały na koniec lipca br. 23,7 proc. udziału w polskim rynku nowo rejestrowanych aut osobowych.
Pierwsze miejsce w rankingu zajęło po siedmiu miesiącach BMW. Klienci w Polsce kupili i zarejestrowali 17 683 nowe auta tej marki, co jest rezultatem o 10,44 proc. większym niż rok wcześniej. Najczęściej rejestrowane od początku roku modele w gamie BMW to: seria 5 (2 563 szt.), dalej było X1 (2 280 szt.) oraz X3 (2 266 egzemplarzy).
Na drugim miejscu było Audi. W ciągu siedmiu miesięcy bieżącego roku Polacy kupili i zarejestrowali 16 781 samochodów tej marki, o 2,89 proc. więcej r/r. Spośród modeli z czterema pierścieniami na masce, w okresie styczeń-lipiec 2025 roku najczęściej rejestrowany był model Q5 (3 011 sztuk). Na drugiej pozycji znalazło się Audi A3 z 2 934 egzemplarzami, a trzecie miejsce zajęło A5 (2 630 egzemplarzy).
Trzecią pozycję w okresie styczeń-lipiec 2025 roku zajął Mercedes. Klienci kupili i zarejestrowali 16 079 samochodów tej marki, o 0,40 proc. mniej w porównaniu z sytuacją sprzed roku. Wyniki Mercedesa nie obejmują osobowych wersji vanów (Citan, T, Vito, Marco Polo, Sprinter), uwzględniają natomiast klasę V. W gamie marki na koniec lipca 2025 r. zwycięska okazała się klasa GLC z 2 069 zarejestrowanymi samochodami, przed modelem GLC Coupe (2 022 egz.) oraz klasą E (1 485 sztuk).
Na czwartym miejscu było Volvo. Szwedzka marka, należąca do chińskiego koncernu Geely, zarejestrowała 12 090 samochodów, o 12,75 proc. więcej niż rok wcześniej. Liderem w ofercie tego producenta na koniec lipca bieżącego roku był model XC60 (5 796 egzemplarzy), wiceliderem było XC40 (3 304 sztuki), które wyprzedziło model XC90 (1 601 sztuk).
Na piątej pozycji na koniec lipca zameldował się Lexus. Ta japońska marka zarejestrowała w naszym kraju 9 097 nowych samochodów, o 8,69 proc. więcej rok do roku. W okresie styczeń- lipiec 2025 roku w gamie Lexusa najlepiej sprzedawał się model NX (3 824 rejestracje), przed LBX (1 824 szt.) oraz UX (1 161 egz.).
W pierwszej dziesiątce zestawienia na koniec lipca tylko dwie marki premium zanotowały słabszy wynik niż w analogicznym okresie roku ubiegłego: Mercedes (-0,40 proc.) oraz Porsche (minus 24,71 proc.). Z kolei największym wzrostem procentowym w TOP10 na koniec lipca może pochwalić się, pozycjonowana na dziewiątym miejscu, Alfa Romeo (1 271 szt., plus 52,03 proc.). Najlepiej sprzedającym się modelem włoskiej marki był Junior (451 egzemplarzy), produkowany w fabryce Stellantisa w Tychach.
W okresie styczeń-lipiec 2025 roku najpopularniejszym modelem w segmencie premium było Volvo XC60 (5 796 egzemplarzy). Na drugiej pozycji znalazł się Lexus NX z 3 824 rejestracjami, a na trzecim miejscu - Volvo XC40 (3 304 sztuk).