
Samochody superpremium - segment 800+
Sprawdzamy, jak sprzedają się w Polsce samochody superpremium. Kryterium kwalifikacji do tego grona stanowi cena minimalna 800 tysięcy złotych brutto.
Michał Hadyś
1 min
Zaskoczenia nie ma: po raz kolejny na czele zastawienia plasuje się Lexus (20,1%), przed Toyotą (10,3%), co daje grupie łączny wynik 11,1% udziału w rynku europejskim. Analizując udziały dla grup producenckich, najsłabiej wypada Stellantis, który realizuje w Polsce zaledwie 1,7% sprzedaży europejskiej. Powyżej średniej rynkowej wynoszącej 4,2%, znalazło się 9 marek, wśród nich Hyundai i Kia. Ciekawie wygląda udział chińskich marek, ujętych wspólnie w grupie "pozostałe". Ta grupa też jest powyżej średniej w Europie.
Brak dostępu do płatnych publikacji
Skontaktuj się z nami, aby wykupić dostęp do Samar+ (dawniej Strefa biznesu)
Sprawdzamy, jak sprzedają się w Polsce samochody superpremium. Kryterium kwalifikacji do tego grona stanowi cena minimalna 800 tysięcy złotych brutto.
Raport IBRM Samar pokazuje, jak zmieniała się średnia cena sprzedaży nowych samochodów osobowych w ostatnich latach oraz jak zmieniły się w tym czasie ceny w cennikach.
W czerwcu 2025 roku firmy z branży CFM zarejestrowały w Polsce minimalnie więcej samochodów dostawczych i ciężarowych niż w poprzednim miesiącu i znacząco więcej w stosunku do czerwca 2024. W I półroczu bieżącego roku wynik rejestracji także był na plusie.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów