Sprawdzamy, jak marki chińskie radzą sobie w poszczególnych kanałach sprzedaży oraz jak prezentują się średnie ceny sprzedaży ich aut na polskim rynku w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025 roku.Zaskoczenia nie ma. Chińskie marki uzyskały najwyższy udział w kanale osób fizycznych - 11,06% (15 028 szt.). Dane pokazują, że dystans do marek koreańskich (15,23% udziału) się zmniejsza. Pod względem sprzedaży osobom fizycznym marki europejskie mają z kolei udział (43,18%), podczas gdy w pozostałych kanałach udział ten przekracza 50%.
Projekt Izera w nowej odsłonie. Jego przyszłość zależy od KPO i partnera strategicznego
Najniższy udział Chińczycy mają w grupie pozostałe (dealerzy, importerzy, RAC) - tylko 3,26% (1 558 szt.). Rośnie jednak ich udział w segmencie Leasing & CFM (5,14%, 11 391 szt.) oraz w sprzedaży bezpośredniej firmom (4,30%, 962 szt.). Łącznie po 3 kwartałach marki z Chin mają 6,76% (28 939 szt.) udziału w rynku nowych samochodów osobowych.
Dane po 20 dniach października 2025 - szczegółowe wyniki rejestracji
Chińscy producenci zaskoczyli rynek niskimi cenami, co znajduje odzwierciedlenie w statystykach. W analizowanym okresie średnia cena sprzedaży marek chińskich wyniosła 137 442 zł, przy średniej cenie rynkowej 186 397 zł. To niemal 50 tys. zł różnicy! W przypadku osób fizycznych średnia cena wyniosła zaledwie 126 842 zł, niemal 30 tys. mniej od średniej dla całego rynku w tym kanale.
Raport cenowy - wrzesień 2025
Najwyższe ceny marki chińskie miały w kanale sprzedaży samochodów demonstracyjnych rejestrowanych na importerów i dealerów (149 243 zł) oraz w kanale sprzedaży firmom leasingowym i CFM (149 218 zł). Ten ostatni kanał jest jedynym, w którym średnia cena sprzedaży dla całego rynku przekroczyła 200 tys. zł.
Rejestracje nowych chińskich aut osobowych - wrzesień 2025