Po pięciu miesiącach roku Polska jest szóstym rynkiem w Europie pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych, a jej udział w rejestracjach wynosi 4,2%. Sprawdzamy, dla których marek polski rynek ma największe znaczenie.Zaskoczenia nie ma: po raz kolejny na czele zastawienia plasuje się Lexus (20,9%), przed Toyotą (10,6%), co daje grupie łączny wynik 11,5% udziału w rynku europejskim. Analizując udziały dla grup producenckich, najsłabiej wypada Stellantis, który realizuje w Polsce zaledwie 1,6% sprzedaży europejskiej. Powyżej średniej rynkowej wynoszącej 4,2%, znalazło się 10 marek, a na 10 miejscu jest SAIC z markami MG i Maxus. Ciekawie wygląda udział chińskich marek, ujętych wspólnie w grupie "pozostałe". Ta grupa też jest powyżej średniej w Europie.
BEV | Polska na tle Europy w 2025 roku - interaktywna mapa
Europa | Ranking marek
Pełny ranking, oparty na markach zawartych w statystykach ACEI prezentuje poniższa infografika: