1. Samar.plSamar.pl
  2. Wywiady i komentarze Wywiady i komentarze
  3. Coraz więcej klientów sięga po opony całoroczne
Komentarze ekspertów

Coraz więcej klientów sięga po opony całoroczne

2 min

Cyprian Osowski, dyrektor marketingu Continental Opony Polska: Rynek opon zimowych w Polsce od lat jest największym segmentem, co potwierdza, że Polacy nadal preferują specjalne ogumienie na zimowe warunki. Nie można natomiast przeoczyć dynamicznego wzrostu zainteresowania oponami całorocznymi. W ciągu ostatnich pięciu lat sprzedaż opon wielosezonowych w Polce podwoiła się.
false ©Continental
© Continental

Opony zimowe nadal pozostają kluczowym wyborem w regionach, gdzie zimy są bardziej surowe i warunki drogowe trudniejsze. W tym segmencie widoczny jest szczególnie duży wzrost zainteresowania oponami UHP (Ultra High Performance, czyli opony o rozmiarze 18” wzwyż). Udział tego segmentu w oponach zimowych praktycznie również podwoił się w ciągu ostatnich 5 lat. Jest to odpowiedź na coraz większą liczbę nowoczesnych samochodów o wysokich osiągach, które wymagają specjalistycznego ogumienia, zapewniającego maksymalne bezpieczeństwo i kontrolę w zimowych warunkach. 

Opony całoroczne stają się coraz bardziej atrakcyjną alternatywą dla kierowców głównie z większych ośrodków miejskich, zwłaszcza w obliczu coraz łagodniejszych zim i zmieniającego się klimatu. Największe zainteresowanie tym segmentem widać również w grupie opon UHP (Ultra High Performance), a szczególnie w Premium UHP, który zyskał na znaczeniu dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu ze strony klientów flotowych oraz coraz bardziej dostępnej ofercie produktowej. 

Warto również zauważyć, że zmiany w preferencjach konsumenckich dotyczących opon idą w parze ze zmianą struktury wiekowej parku samochodowego. Coraz więcej kierowców, szczególnie tych, którzy jeżdżą nowymi, większymi samochodami, rozważa przejście na opony całoroczne. 

Zbliżający się czwarty kwartał, który tradycyjnie generuje ponad 30 proc. rocznej sprzedaży opon zimowych i całorocznych, będzie kluczowym momentem dla rynku. Spodziewamy się dalszego wzrostu zainteresowania tymi produktami, zwłaszcza w segmencie premium. 

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Podatki w motoryzacji: Podsumowanie 2025 i wyzwania na 2026#1
Przeczytaj

Podatki w motoryzacji: Podsumowanie 2025 i wyzwania na 2026

Michał Goj, Partner w Zespole Postępowań Podatkowych i Sądowych w Dziale Doradztwa Podatkowego, EY Polska: Od stycznia wchodzą w życie nowe limity kosztowe w podatkach dochodowych uzależnione od emisji CO2. Zmieniające się zasady amortyzacji i leasingu będą na pewno wyzwaniem zarówno dla branży motoryzacyjnej, jak i dla zarządzających flotami, którzy powinni zrewidować dotychczasowe polityki i ocenić czy wymagają one dostosowania do nowego elementu krajobrazu podatkowego.

Regulacyjny zwrot UE: ewolucja, ale nie rewolucja, czyli jest dobrze, ale nie beznadziejnie#2
Przeczytaj

Regulacyjny zwrot UE: ewolucja, ale nie rewolucja, czyli jest dobrze, ale nie beznadziejnie

Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM SAMAR: Komisja Europejska zaproponowała odejście od wymogu 100% redukcji emisji CO₂ dla nowych samochodów i dostawczych od 2035 r. na rzecz redukcji na poziomie 90% względem 2021 r.. Oznacza to faktyczne złagodzenie zakazu sprzedaży aut spalinowych i największy odwrót od dotychczasowej polityki klimatycznej UE w ostatnich pięciu latach.