1. Samar.plSamar.pl
  2. Wywiady i komentarze Wywiady i komentarze
  3. Coraz więcej klientów sięga po opony całoroczne
Komentarze ekspertów

Coraz więcej klientów sięga po opony całoroczne

2 min

Cyprian Osowski, dyrektor marketingu Continental Opony Polska: Rynek opon zimowych w Polsce od lat jest największym segmentem, co potwierdza, że Polacy nadal preferują specjalne ogumienie na zimowe warunki. Nie można natomiast przeoczyć dynamicznego wzrostu zainteresowania oponami całorocznymi. W ciągu ostatnich pięciu lat sprzedaż opon wielosezonowych w Polce podwoiła się.
false ©Continental
© Continental

Opony zimowe nadal pozostają kluczowym wyborem w regionach, gdzie zimy są bardziej surowe i warunki drogowe trudniejsze. W tym segmencie widoczny jest szczególnie duży wzrost zainteresowania oponami UHP (Ultra High Performance, czyli opony o rozmiarze 18” wzwyż). Udział tego segmentu w oponach zimowych praktycznie również podwoił się w ciągu ostatnich 5 lat. Jest to odpowiedź na coraz większą liczbę nowoczesnych samochodów o wysokich osiągach, które wymagają specjalistycznego ogumienia, zapewniającego maksymalne bezpieczeństwo i kontrolę w zimowych warunkach. 

Opony całoroczne stają się coraz bardziej atrakcyjną alternatywą dla kierowców głównie z większych ośrodków miejskich, zwłaszcza w obliczu coraz łagodniejszych zim i zmieniającego się klimatu. Największe zainteresowanie tym segmentem widać również w grupie opon UHP (Ultra High Performance), a szczególnie w Premium UHP, który zyskał na znaczeniu dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu ze strony klientów flotowych oraz coraz bardziej dostępnej ofercie produktowej. 

Warto również zauważyć, że zmiany w preferencjach konsumenckich dotyczących opon idą w parze ze zmianą struktury wiekowej parku samochodowego. Coraz więcej kierowców, szczególnie tych, którzy jeżdżą nowymi, większymi samochodami, rozważa przejście na opony całoroczne. 

Zbliżający się czwarty kwartał, który tradycyjnie generuje ponad 30 proc. rocznej sprzedaży opon zimowych i całorocznych, będzie kluczowym momentem dla rynku. Spodziewamy się dalszego wzrostu zainteresowania tymi produktami, zwłaszcza w segmencie premium. 

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Nowe limity kosztów dla firmowych aut od 2026 roku. Co się zmieni?#1
Przeczytaj

Nowe limity kosztów dla firmowych aut od 2026 roku. Co się zmieni?

Maciej Krotoski, adwokat, partner zarządzający Krotoski Adwokaci i Radcy Prawni: Najwięcej zamieszania pojawia się wokół leasingu operacyjnego, który jest dziś najpopularniejszym sposobem finansowania aut firmowych. Niestety, umowy leasingu operacyjnego nie zostały objęte przepisami przejściowymi. Oznacza to, że nawet jeśli przedsiębiorca podpisze umowę jeszcze w 2025 roku, to od 1 stycznia 2026 roku raty leasingowe będą musiały być rozliczane według nowych, niższych limitów.

Elektryfikacja przyspiesza. Polscy producenci części muszą zmienić profil już dziś#2
Przeczytaj

Elektryfikacja przyspiesza. Polscy producenci części muszą zmienić profil już dziś

Przemysław Szywacz, Partner w Dziale Doradztwa Podatkowego, Lider doradztwa dla sektora motoryzacyjnego w KPMG w Polsce: Polska branża producentów części motoryzacyjnych, będąca siódmym co do wielkości eksporterem na świecie, stoi przed nieznanym wcześniej wyzwaniem – samochody elektryczne wymagają mniej komponentów niż te spalinowe, eliminując w pełni produkty takie jak: turbosprężarki, układy wydechowe czy filtry paliwa.

Elektryki będą wynajmowane, nie kupowane. Carsharing nie wróci#3
Przeczytaj

Elektryki będą wynajmowane, nie kupowane. Carsharing nie wróci

Daniel Trzaskowski, członek zarządu PZWLP i prezes Carefleet: Klienci widzą wartość w usługach CFM, dlatego rynek rośnie szybciej niż gospodarka. Patrząc na branżę w długim horyzoncie, widać, że przyszłość mobilności korporacyjnej opiera się na wynajmie, a nie własności. Przyszłość elektryków to głównie wynajem, przy jednoczesnym skracaniu czasu, przez jaki są użytkowane. Jednocześnie nie spodziewam się renesansu carsharingu – ta formuła nie ma dziś warunków, by wrócić na ścieżkę rozwoju.