/  / Zdjęcia Audi R8 e-tron

Zdjęcia Audi R8 e-tron

Audi|
null
© Audi
nullnullnullnullnullnullnull

Audi R8 e-tron to przykład możliwości, jakie oferuje mobilność elektryczna. Dwa silniki elektryczne, którym prądu dostarcza akumulator o pojemności 48,6 kWh, generują moc 380 KM i maksymalny moment obrotowy 820 Nm.

Dzięki nim to sportowe auto osiąga prędkość 100 km/h w czasie 4,2 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 200 km/h. Jednorazowe naładowanie akumulatora pozwala pokonać 215 km.

Budowa R8 e-tron dała Audi kolejny pakiet wiedzy i doświadczeń owocujących dalszymi pracami nad napędem elektrycznym.

Ciężar Audi R8 e-tron to 1780 kg. Szkielet karoserii wraz z jego pokryciem waży zaledwie 199 kg, czyli o 23 kg mniej niż karoseria Audi R8 Coupe, która – wykonana z aluminium, w myśl założeń ASF (Audi Space Frame) – wyznaczała i tak wysokie standardy.

Wraz z modelem R8 e-tron Audi zaprezentowało nowe nadwozie Multimaterial Space Frame, kolejny etap rozwoju swojej koncepcji wytwarzania ram i nadwozi z jak najlżejszych materiałów, tak by osiągnąć jak najmniejszą wagę pojazdu.

Istotą takiej konstrukcji jest to, że duże elementy wykonane z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CRP) stanowią uzupełnienie aluminiowego szkieletu.

23% ciężaru karoserii to elementy wykonane z CRP, 75% to części metalowe, a pozostałe 2% przypada na inne materiały. Przód Audi R8 e-tron to klasyczna konstrukcja aluminiowa. W przedziale pasażerskim dominuje CRP, a tył pojazdu to kompozycja obu materiałów. Będącą elementem konstrukcyjnym misę bagażnika, wykonaną również z CRP, zaprojektowano i zbudowano w ten sposób, że jej falista struktura absorbuje znaczne siły ewentualnego uderzenia.

Dzięki temu tył pojazdu może pochłonąć pięciokrotnie więcej energii niż konstrukcja aluminiowa. W słupkach B i w tylnej ściance pojazdu zastosowano tzw. koncepcję Sandwich, co obniżyło ciężar o 11,5 kg.

Każdy element pokrycia zewnętrznego prawie w całości wykonanego z CRP, dostosowano do konkretnego miejsca i konkretnej funkcji. Dla przykładu, w niektórych strefach maski znajdziemy nawet siedem nałożonych na siebie warstw tworzywa węglowego.

Natomiast w powłoce wewnętrznej tylnej strefy boków pojazdu wystarczają tylko dwie warstwy, pomiędzy którymi umieszczono włókninę.  
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane