/  / Zadowolenie spod znaku Subaru

Zadowolenie spod znaku Subaru

null
© Subaru
null

Prawie 30 000 kierowców w Niemczech wzięło udział w ankiecie dotyczącej poziomu zadowolenia z posiadanego samochodu w roku 2013. Najwyższe noty zebrały firmy wywodzące się z Japonii.

Jak wynika z opracowania Motor Talk Forscht, które powstało w Niemczech na podstawie analizy ocen wystawionych przez użytkowników motoryzacji na forach internetowych łącznie 38 marek, statystycznie najbardziej zadowoleni ze swoich samochodów są osoby jeżdżące Subaru. Japoński koncern uzyskał w badaniu wynik 94,3%.

Warto dodać, że dzięki takiemu rezultatowi Subaru zachowało pozycję lidera rankingu sprzed roku, a jednocześnie poprawiło swoje notowania z 89,7%.

Co ciekawe, pozycje od 2 do 4 włącznie padły łupem innych marek azjatyckich takich jak Honda (miejsce drugie; 93,6%) oraz Toyota (miejsce trzecie; 90,2%) i Hyundai (miejsce czwarte; 89,9%).

Najwyżej sklasyfikowanym koncernem wywodzącym się z Europy jest Volvo, które zajmuje lokatę piątą (nota 89,8%), natomiast wśród marek niemieckich – Mercedes zajmujący miejsce dwunaste (84,8%).

Z kolei Skoda, która w Polsce pozostaje liderem w sprzedaży nowych samochodów osobowych, uzyskała siódmy najlepszy wynik zestawienia z notą 88,3%.

Wśród marek, które w porównaniu z poprzednią edycją badania uzyskały największy wzrost procentowy, pierwsza trójka to kolejno Nissan (+5%) oraz wspomniane wyżej Subaru (+4,6%) i Honda (+4,4%).

Opracowanie Motor Talk Forscht powstało na podstawie badania z udziałem prawie 30 000 zmotoryzowanych.


Autor: Rafał Żaglewski
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane