/  / Z mocnym dieslem na Passata

Z mocnym dieslem na Passata

null
© Ford
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Najmocniejszym aktualnie dieslem w ofercie Volkswagena Passata VIII jest 2-litrowy TDI Bi-Turbo, który rozwija 240 koni. Czym zamierza na to odpowiedzieć marka Ford i jej zupełnie nowe Mondeo?

Jak zapowiada producent spod znaku błękitnego owalu, już na początku przyszłego roku pojawi się w gamie Forda Mondeo dieslowska jednostka 2.0 TDCi z układem podwójnego, sekwencyjnego turbodoładowania. Omawiany silnik rozwijać będzie mógł maksymalnie 210 KM oraz 450 Nm momentu obrotowego.

Obecnie najmocniejszym dieslem oferowanym pod maską Mondeo czwartej generacji jest motor 2.0 TDCi generujący maksymalnie 180 koni oraz do 400 Nm momentu obrotowego. Natomiast po stronie silników benzynowych największym temperamentem może pochwalić się konstrukcja 2.0 EcoBoost, z której kierowca da radę "wycisnąć" moc 240 koni oraz moment obrotowy sięgający 340 Nm.

Na razie nie mamy jeszcze dostępnych oficjalnych informacji na temat spalania w topowym silniku wysokoprężnym dla nowego Mondeo. Czy będzie to wartość średnio poniżej 6 litrów na 100 km?

240 koni, 500 Nm momentu i napęd 4x4
Dzięki 210-konnej jednostce wysokoprężnej, średniej wielkości Ford będzie w stanie zbliżyć się nieco osiągami do Volkswagena Passata B8, który w najmocniejszej wersji z dieslem generuje moc maksymalnie 240 koni przy 4000 obr./min. oraz aż 500 Nm momentu obrotowego w przedziale 1750-2500 obr./min.

W omawianej wersji do zmiany biegów służy w nowym Passacie automatyczna przekładnia 7-stopniowa DSG, a dodatkowe walory zapewnia układ napędu na obie osie 4Motion. Producent z Dolnej Saksonii deklaruje, że średnie zużycie paliwa dla sedana wynosi około 5,3 l/100 km (kombi: 5,4 l/100 km). A osiągi? Na sprint od 0 do 100 km/h kierowcy 240-konnego auta wystarczy około 6,1 sekundy (4,2 sekundy na przyspieszenie 0-80 km/h), natomiast prędkość maksymalna to 240 km/h.

Czy uzyskanie mocy maksymalnie 240 KM to wszystko, na co w teorii stać 4-cylindrowy silnik Diesla o pojemności skokowej 2,0 litra? Otóż nie. W branży motoryzacyjnej słychać głosy, że w niedalekiej przyszłości koncernom uda się "wykrzesać" nawet do 270 koni.


Autor: Rafał Żaglewski
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane