/  / XC90 to nie jedyna nowość Volvo 2015

XC90 to nie jedyna nowość Volvo 2015

IBRM SAMAR|
null
© Volvo Cars
nullnullnull

XC90 to nie jedyna – lecz kluczowa – tegoroczna nowość w gamie szwedzkiej marki. Jakimi innymi modelami Volvo chce walczyć w segmencie premium o względy i portfele klientów?

XC90 to pierwszy model Volvo zaprojektowany na nowej platformie podwoziowej SPA. Samochód oferuje wysoki komfort podróżowania oraz bardzo szeroki pakiet systemów bezpieczeństwa. Pod maską przewidziano do wyboru silniki Diesla o mocy 190 lub 225 KM oraz benzynowce 254 i 320 koni. Natomiast topowa odmiana hybrydowa została "uzbrojona" w zespół napędowy o łącznej mocy 400 KM.

Poza podstawową odmianą D4 wszystkie pozostałe wersje XC90 posiadają napęd na cztery koła.

We wnętrzu auta zastosowano tylko naturalne materiały wykończeniowe: drewno, metal, skórę, a w niektórych wersjach – także ręcznie polerowany kryształ. Kokpit sprawia wrażenie bardzo czytelnego, ma tylko 8 przycisków, a do obsługi większości funkcji umieszczono w centralnym miejscu duży ekran dotykowy.

Nowe Volvo XC90 startuje na polskim rynku z cenami od 229 900 złotych. Auto można kupić również w wersji 7-miejscowej (dopłata 7 600 złotych).

Kombi ze zwiększonym prześwitem
Kolejna tegoroczna moto-nowość z ojczyzny piłkarza Zlatana Ibrahimovicia to Volvo V60 Cross Country, czyli reprezentant segmentu uterenowionych kombi. Odmiana Cross Country – w porównaniu do standardowego V60 – ma zwiększony prześwit o 65 mm, który wynosi ponad 20 cm. Aby zapewnić odpowiednią trwałość, wzmocniono także zawieszenie, którego wybrane elementy pochodzą z XC70. W aucie zastosowano układ kontroli trakcji oraz system zarządzania momentem obrotowym przekazywanym na napędzane koła.

W gamie jednostek napędowych dla Volvo V60 Cross Country klienci mają do wyboru jednostki Diesla o mocy 150 lub 190 koni. Po stronie "benzyny" figuruje natomiast 2,5-litrowy silnik T5, z którego kierowca może wyciągnąć maksymalnie 254 KM.

Cennik modelu V60 Cross Country otwiera przednionapędowa odmiana D3 – za 140 200 złotych.

Uterenowiony sedan
W polskich salonach sprzedaży można też kupić już Volvo S60 Cross Country. To ciekawa propozycja, ponieważ mamy tu do czynienia z sedanem wzbogaconym o elementy terenowe. Szwedzka marka twierdzi nawet, że dzięki S60 Cross Country powstał na rynku motoryzacyjnym nowy segment.

Volvo S60 w uterenowionej wersji Cross Country bazuje na topowej specyfikacji wyposażenia Summum – dorzucając do tego takie elementy jak m.in. podwyższone o 65 mm zawieszenie, przednia oraz tylna płyta ochronna, nakładki nadkoli w kolorze czarnym, a także 18-calowe koła ze stopów lekkich "Neso" oraz fotele sportowe z tapicerką skórzaną oraz brązowymi przeszyciami.

S60 Cross Country występuje do wyboru z jednym silnikiem benzynowym lub dwoma dieslami. Najtańsza w gamie jest 190-konna jednostka wysokoprężna D4 Drive-E, która kosztuje od 174 500 złotych. Pozostałe dwie wersje napędowe wyposażono natomiast w napęd AWD.

Kolejne nowości już w drodze
Marka wywodząca się ze Skandynawii już zapowiada kolejne premiery. Jeszcze w tym roku powinniśmy poznać oficjalnie zdjęcia Volvo S90 oraz V90. Jak zdradza producent, oba modele mają reprezentować tą samą linię stylistyczną co wspomniane na samym początku XC90.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane