/  / Wymagania stojące przed akumulatorami

Wymagania stojące przed akumulatorami

Bosch|
null
© Suzuki
null

W ostatnich latach liczba odbiorników energii elektrycznej w autach dynamicznie wzrasta. Urządzenia zwiększające nasze bezpieczeństwo (ABS, ESP), poprawiające komfort (np. systemy audio, nawigacja, klimatyzacja) są coraz większym obciążeniem dla instalacji elektrycznej w samochodzie i co za tym idzie również dla akumulatora.

Akumulator Bosch dzięki swoim podwyższonym parametrom elektrycznym ma rezerwy energii potrzebne do zaspokojenia nawet przyszłych potrzeb energetycznych pojazdów.

Skuteczność na mrozie...
Rozruch zimnego silnika na mrozie to wyzwanie dla każdego akumulatora. W temperaturze -18°C rozporządzalna moc rozruchu akumulatora stanowi 60% mocy przy temperaturze 0°C. Z kolei w tej samej temperaturze silnik do skutecznego rozruchu potrzebuje 135% mocy rozruchu z temperatury 0°C.

Dzięki wykorzystaniu poprawiającej przewodność urządzenia technologii PowerFrame akumulator Bosch nawet w skrajnie niskich temperaturach jest w stanie dostarczyć silnikowi odpowiednią ilość energii niezbędnej do skutecznego rozruchu.

... i w pustynnych upałach
Letnie upały, nagrzewanie zamkniętej komory silnika i wysoka temperatura pracy motoru to warunki funkcjonowania akumulatora znacząco wpływające na jego trwałość. Podczas gdy w latach 80-tych ubiegłego wieku średnia temperatura pod maską samochodu wynosiła 50°C, w chwili obecnej może ona osiągać nawet 100°C.

Tak wysokie temperatury znacząco przyspieszają korozję dodatnich płyt, powodując skrócenie okresu eksploatacji akumulatora. Zastosowanie w produkcji akumulatora technologii wytłaczania płyty pozwoliło na istotne ograniczenie korozji płyt.

Dzięki temu akumulator Bosch nawet w ekstremalnych temperaturach zachowuje czas działania o 20% dłuższy od tradycyjnego akumulatora.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane