/  / Wodorowa Honda pierwszy raz w Europie

Wodorowa Honda pierwszy raz w Europie

null
© Honda
nullnullnullnullnullnullnullnull

Podczas salonu Genewa 2016 zaprezentowano model Honda Clarity Fuel Cell. To premiera europejska tego samochodu.

Według producenta, Honda Clarity Fuel Cell to pierwszy na świecie zasilany wodorem seryjny sedan, pod którego maską udało się "upchnąć" zarówno stos ogniw paliwowych, jak i układ napędowy. Zyskała na tym przestronność kabiny pasażerskiej, która zapewnia ponoć komfortowe warunki podróży dla pięciu osób – tak jak w przypadku limuzyny z konwencjonalnym napędem.

Jednocześnie udało się  konstruktom zwiększyć mocy silnika elektrycznego do 177 KM, przy czym gęstość wytwarzanej energii jest wyższa o 60% (do 3,1 kW/l), co gwarantuje płynne przyspieszenie ze startu zatrzymanego do prędkości maksymalnej.

Kierowca ma do dyspozycji dwa tryby jazdy: Normal – zapewniający rozsądną równowagę pomiędzy zużyciem paliwa i osiągami – lub tryb Sport, którego zadaniem jest zapewnienie autu jak najlepszych osiągów.



Na początek Japonia
Jak podaje Honda, Clarity Fuel Cell jest w stanie pokonać na jednym "tankowaniu" dystans ponad 700 kilometrów. Zbiornik da się w razie potrzeby szybko napełnić, gdyż cała operacja trwa około 3 minut. To czynnik, który zwiększa wygodę codziennej eksploatacji na poziomie porównywalnym do samochodów z tradycyjnymi silnikami spalinowymi.

W Japonii model Clarity Fuel Cell będzie dostępny w sprzedaży na zasadach leasingu już od marca. Auto trafi też na rynek amerykański – zapewne kilka miesięcy później.

Natomiast na Starym Kontynencie wodorowa Honda będzie oferowana w ramach projektu HyFIVE w Wielkiej Brytanii oraz w Danii. Także w roku 2016.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane