/  / Walka na szczycie segmentu premium

Walka na szczycie segmentu premium

null
© BMW
null

Nowe rekordy i szybko rosnąca sprzedaż samochodów. Tak w telegraficznym skrócie wyglądał październik dla czołowych marek premium na światowym moto-rynku.

Z czołowej światowej trójki marek premium – czyli Audi, BMW oraz Mercedes-Benz – to ten ostatni producent zanotował w październiku najbardziej dynamiczny wzrost sprzedaży na rynku światowym (+11,5%). Łącznie na zakup nowego samochodu spod znaku srebrnej gwiazdy zdecydowało się na świecie ponad 140 900 klientów. Dodajmy, że to październikowy rekord w dotychczasowej historii Mercedesa.

Wzrost zanotowany w październiku przez producenta Klasy S robi wrażenie, jednak Mercedesowi nie udało się wyprzedzić Audi – zajmującego w światowym rankingu sprzedaży segmentu premium pozycję numer dwa. Marka mająca swoją główną siedzibę w niemieckim Ingolstadt zdobyła w październiku uznanie łącznie prawie 146 200 klientów. I tym razem dynamika wzrostu sprzedaży jest godna uwagi (+10,8%).

Również o 10,8% więcej samochodów niż przed rokiem sprzedała na rynku światowym marka BMW. Producent takich modeli jak Seria 3 oraz X5 w październiku zdobył uznanie ponad 155 100 klientów, ustanowiwszy tym samym swój nowy rekord sprzedaży dla omawianego miesiąca roku kalendarzowego (wynik październikowy z roku ubiegłego to "tylko" 140 060 egzemplarzy).

Marka BMW jest także światowym liderem sprzedaży modeli z segmentu premium, jeśli podsumujemy wyniki skumulowane za okres od stycznia do października bieżącego roku (1 474 600 sztuk; +9,3%). Drugie miejsce należy do Audi (1 444 900 sztuk; +10,1%), a trzecie – do Mercedesa (1 336 100 sztuk; +12,4%).


Autor: Rafał Żaglewski
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane