/  / W Święta najczęściej korzystamy z assistance moto

W Święta najczęściej korzystamy z assistance moto

Mondial Assistance|
null
© FIAT
null

W grudniu, a również w Święta, ilość wezwań pomocy assistance w porównaniu z listopadem rośnie od kilku (jak w 2011 roku) do kilkudziesięciu procent (36% w 2010 roku). W najtrudniejsze dni ilość zgłoszeń przekracza 1 000 dziennie. Z jakiej pomocy korzystamy w Święta najczęściej?

W okresie świątecznym dużo podróżujemy, odwiedzając rodzinę. Nie ułatwiają tego warunki pogodowe: na śliskiej nawierzchni w mroźne dni łatwiej o wypadek. Z drugiej strony, przyjmując w domu gości chcielibyśmy, żeby wszystko działało bez zarzutu i czasem pojawia się potrzeba wezwania fachowca i szybkiej naprawy.

Czy te fakty wpływają na sposób korzystania z usług assistance w tym okresie? Częściej wzywamy pomoc do domu czy samochodu? Analitycy Mondial Assistance sprawdzili, co o ich pracy w Święta mówią statystyki.

Sprawne „4 kółka” najważniejsze
W drugiej połowie grudnia najczęściej korzystamy z samochodowego assistance (66% wezwań*). Zimą śnieg, mróz czy słaba widoczność powodują, że czasem potrzebujemy „lekarza” do naszego samochodu: najczęstszym problemem kierowców są rozładowane akumulatory, zamarznięte zamki i paliwo.

Ilość takich potrzeb zwiększa się wraz z masowymi świątecznymi wyjazdami w odwiedziny do rodziny. Samochód, który nie chce odpalić czy uszkodzony po poślizgu, to niestety norma o tej porze roku.

Zdarzają się też bardziej nietypowe sytuacje, jak pomoc w wyciągnięciu samochodu z rowu czy zaspy. W 2011 roku 58% wezwań assistance motoryzacyjnego dotyczyło awarii, 38% sytuacji związanej z wypadkiem.

Na drugim miejscu pod względem ilości wezwań jest assistance domowe: 14% ogółu wezwań w analizowanym okresie. Gdy szykujemy wigilijną kolację dla rodziny, awaria kuchenki czy mały domowy blackout i wyłączenie przeciążonej instalacji elektrycznej to prawdziwa tragedia.

Jeśli taka awaria przydarzy się w jeden z wolnych od pracy dni świątecznych, wezwanie domowego assistance może być jedynym ratunkiem.

Kolejne w ilości wezwań jest wsparcie medyczne (8% zgłoszeń w okresie świątecznym w 2011 roku) i pomoc infolinii (5%).

W stosunku do odpowiedniego okresu w listopadzie w Święta więcej jest wezwań samochodowego assistance, mniej zaś domowego, medycznego i infolinii, chociaż różnice są nieznaczne.

Najczęściej w dużych miastach
Porównując odpowiednie okresy świąteczne w 2010 roku i w 2011 rok temu, znacząco spadło wykorzystanie infolinii (o 4%), nieznacznie wzrosło zaś wykorzystanie assistance motoryzacyjnego i domowego.

Regionalnie najwięcej wezwań pomocy w święta 2011 roku zanotowano z woj. mazowieckiego (27%), śląskiego (12%) oraz małopolskiego i wielkopolskiego po 8%. W dużej mierze pokrywa się to z potencjałem demograficznym i dużą urbanizacją w tych województwach. Zwraca uwagę bardzo mała ilość wezwań z woj. lubelskiego: 2% pomimo, że mieszka tam prawie 6% Polaków.

Komentarz eksperta
Agnieszka Walczak, członek zarządu Mondial Assistance, właściciela portalu pomoc-fachowcow.pl
Wezwania assistance mają dwa „piki” w ciągu roku: letni wakacyjny i zimowy, szczególnie w okolicy Świąt Bożego Narodzenia. Wtedy do trudnych warunków drogowych dochodzą te związane ze specyfiką Świąt, jak duża ilość podróży. Sporo telefonów z prośbą o pomoc odnotowujemy też w wolne od pracy świąteczne dni, kiedy samochodowy mechanik czy elektryk z książki telefonicznej czy googla, nawet jeśli odbierze od nas telefon, to tylko po to, żeby zgłosić pretensje, że próbujemy wyciągnąć go z domu w Święta.

Z specjalistami współpracującymi z firmami asystenckimi jest inaczej: podpisywane przez nich umowy uniemożliwiają całkowite „odpuszczenie” Świąt. Również centra telefoniczne normalnie dyżurują, toteż zawsze znajdziemy tam kogoś, kto odbierze telefon i zrobi wszystko, żeby nam pomóc.

* Dane Mondial Assistance za okres 17-31.12.2011 w porównaniu z 16-30.11.2011
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane