/  / VW Tiguan - Stary, ale jary

PREZENTACJA | VW Tiguan - Stary, ale jary

Volkswagen Tiguan R-Line 2015
© IBRM Samar
Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015Volkswagen Tiguan R-Line 2015

Gdy VW Tiguan debiutował na rynku, segment kompaktowych SUV-ów dopiero się rozwijał. Dzisiaj konkurencja w nim jest znacznie poważniejsza. Czy leciwy, jak na realia współczesnej motoryzacji, Volkswagen jest jeszcze w stanie skusić czymś wymagającego klienta?

Choć dość masywny, kompaktowy SUV Volkswagena nie imponuje, bądź jak kto woli - nie przytłacza, gabarytami. Mierzy niecałe cztery i pół metra długości, co w 2007 roku było wartością właściwą dla większości aut tej klasy. Podobne gabaryty prezentował Ford Kuga, czy Mitsubishi Outlander pierwszej generacji. Z czasem jednak główni konkurenci Tiguana rozrastali się i obecnie jest on jednym z mniejszych pojazdów w segmencie. Wymiary: 4426 mm długości i 1809 mm szerokości pozycjonują go za takimi autami konkurencji jak Toyota RAV-4, Ford Kuga, czy nawet Kia Sportage. Jedynie wysokość, wynosząca 1703 mm pozwala dosłownie i w przenośni górować nad rywalami. O ile jednak do części z nich nazwa SUV, wskazująca na pewne możliwości poruszania się w terenie niezbyt pasuje, to Tiguan zasługuje na takie miano. Oczywiście prezentowanej wersji, z pakietem R-Line, nie kupi zapewne osoba pragnąca często poruszać się po bezdrożach, jednak prześwit wynoszący 200 mm i napęd na 4 koła dają taką możliwość.

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE

Volkswagen Tiguan  
Fork Kuga
Kia Sportage
Wersja   Sport&Style R-Line Titanium XL
Cena bazowa wersji [PLN] 143 390 140 800 126 490

Długość [mm] 4426 4524 4440
Szerokość [mm] 1809 1838 1855
Wysokość [mm] 1703 1680 1645
Rozstaw osi [mm] 2604 2690 2640
Bagażnik min/max [litry] 470/1510 456/1653 564/1353
Masa własna/DMC [kg] 1613/2260 1641/2230 1601/2140
Prześwit [mm] 200 197 172
Zawieszenie przód McPherson McPherson McPherson
Zawieszenie tył wielowahaczowe wielowahaczowe wielowahaczowe
Rozmiar kół/opon 235/50 R18 235/55 R17 235/55 R18
Hamulce przód/tył tarczowe wentylowane/tarczowe tarczowe wentylowane/tarczowe tarczowe wentylowane/tarczowe

Stylistyka, mimo iż od debiutu rynkowego Tiguana minęło osiem lat, zachowała świeżość. Choć w tej kwestii część osób stwierdzi zapewne, że nigdy świeża nie była, a wygląd Volkswagenów jest nudny. Cóż, kwestia gustu. Jednym bardziej podobają się sezonowe błyskotki i fajerwerki, sztuczne ognie stylistyczne, które sycą oko przez chwilę, a potem zwyczajnie się nudzą, inni zaś doceniają ponadczasowość stonowanego wyglądu pojazdów, które aktualność zachowują przez lata. Klasyczny dla samochodów terenowych kształt urozmaicają dodatki takie jak nadkola o prostokątnym zarysie, potężne 18-calowe koła, czy diodowe lampy tylne oraz przednie do jazdy dziennej, a także podwójna końcówka wydechu.

Wnętrze Tiguana, choć podobnie jak nadwozie nie wprowadza rewolucji w dziedzinie designu, prezentuje charakterystyczny dla marki styl. Deska rozdzielcza jest uporządkowana, wszelkie przełączniki (znane z innych modeli koncernu) łatwo dostępne i intuicyjnie rozmieszczone. Także tutaj znajdziemy charakterystyczne detale, jak choćby 8 małych, okrągłych otworów wentylacyjnych zamiast tradycyjnych czterech, choć takie rozwiązanie zastosowano również w nieprodukowanym już VW Golfie Plusie. Główne miejsce na konsoli centralnej zajmuje wyświetlacz wielofunkcyjny, nieodzowny element większości współczesnych aut, obsługujący systemy multimedialne, nawigację, ustawienia pojazdu oraz system wspomagający parkowanie, który za pomocą czujników monitoruje teren przed i za pojazdem. Materiały użyte do wykończenia wnętrza nie powalają na kolana, jednak jakość wykonania kabiny pasażerskiej prezentuje wysoki poziom. Ilość miejsca dla nóg i ramion z przodu i na tylnej kanapie porównywalna jest z tą dostępną w kompaktowym Golfie, choć poczucie przestrzeni potęguje fakt, iż w SUV-ie siedzimy wyżej niż w konwencjonalnej osobówce, a także większa przestrzeń nad głowami. Bagażnik mieszczący w podstawowej konfiguracji 470 litrów to niezły wynik, choć niektórzy konkurenci dają więcej miejsca na bagaż. Wielkość przestrzeni ładunkowej możemy oczywiście łatwo zwiększyć poprzez złożenie kanapy (do 1510 litrów) ale możemy ją również... zmniejszyć! Dzieje się tak za sprawą przesuwanej kanapy, która pozwala poprawić komfort podróżowania w drugim rzędzie kosztem pojemności bagażnika.

Jednostka wysokoprężna o mocy 177 KM zapewnia Tiguanowi osiągi na miarę tych, jakie zdaje się obiecywać nadwozie bogate w spojlery i listwy sportowego body kitu. Do setki auto przyspiesza w 8.5 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 200 km/h. Nieźle jak na ważącego 1600 kg SUV-a. Duży udział w tak dobrych osiągach ma siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia DSG, niezauważalnie zmieniająca przełożenia, co wpływa nie tylko na dynamikę jazdy ale i na ograniczenie zużycia paliwa. Według danych producenta Tiguan potrzebuje średnio sześć litrów ropy na pokonanie stu kilometrów.

DANE TECHNICZNE DOTYCZĄCE UKŁADU NAPĘDOWEGO I OSIĄGI

Volkswagen Tiguan
Ford Kuga
Kia Sportage
Wersja   Sport&Style R-Line Titanium XL
Cena bazowa wersji [PLN] 143 390 140 800 126 490

Budowa silnika/paliwo Diesel, R4 16V, Common-Rail Diesel, R4 16V, Common-Rail Diesel, R4 16V, Common-Rail
Pojemność silnika [cm3] 1968 1997 1998
Moc [KM/obr./min] 177/4200 180/3750 184/4000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr.min] 380/1750-2500 400/2000-3250 392/2000-2500
Skrzynia biegów 7-stopniowa skrzynia automatyczna, dwusprzęgłowa (DSG) 6-stopniowa skrzynia automatyczna, dwusprzęgłowa (PowerShift) 6-stopniowa skrzynia automatyczna
Napęd 4x4 4x4 4x4
Przyspieszenie 0-100 km/h [sek] 8,5 10,0 9,8
Prędkość maksymalna [km/h] 200 200 195
Spalanie miasto [l/100km] 6,6 6,1 9,1
Spalanie trasa [l/100km] 5,5 5,0 6,0
Spalanie średnie [l/100km] 5,9 5,4 7,1

Tym, co cenią sobie fani marki z Wolfsburga jest fakt, że nieważne do jakiego jej modelu wsiadają, w każdym czują się znajomo. Nie inaczej jest w przypadku VW Tiguana. Zarówno pozycja za kierownicą, jak i otoczenie kierowcy sprawia wrażenie jak byśmy już tutaj kiedyś byli. Auto prowadzi się bardzo przewidywalnie, choć wysoka pozycja za kierownicą powoduje, iż każdy przechył nadwozia odczuwamy mocniej niż w pojazdach, w których siedzi się bliżej ziemi. Właściwą trakcję zapewnia z kolei napęd na 4 koła 4Motion. Prezentowane auto wyposażone było w pakiet R-Line. Oprócz wspomnianych wcześniej elementów zewnętrznych jak 18 calowe koła i agresywny body kit, zawiera on także: listwy progowe z oznaczeniem „R-Line”, czarny grill z logo R-Line na kracie wlotu powietrza, tylny dyfuzor w kolorze czarnym, sportowe fotele, emblemat R-Line na zagłówkach przednich siedzeń, podsufitkę w kolorze czarnym, aluminiowe nakładki na pedały oraz multifunkcyjną sportową kierownicę skórzaną z logo „R-Line.

Mimo upływu czasu VW Tiguan wciąż ma swoich fanów i trudno się temu dziwić. Gdyby jeszcze tylko cena była niższa... W prezentowanej wersji auto kosztuje od około 150 tysięcy złotych.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane