/  / VW Scirocco R - wilk w owczej skórze

PREZENTACJA | VW Scirocco R - wilk w owczej skórze

Volkswagen Scirocco 2015
© IBRM Samar
Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015Volkswagen Scirocco 2015

Volkswagen Scirocco wydaje się być idealnym niewielkim samochodem ze sportowym zacięciem. Od momentu światowego debiutu w 2008 roku zdążył zyskać rzeszę sympatyków, a 280-konnej wersji R zapewnia sportowe doznania.

Choć od światowego debiutu modelu minęło już 7 lat, to sylwetka Scirocco nadal prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Nawet drobny facelifting przeprowadzony  w 2014 niewiele zmienił w wyglądzie zewnętrznym auta. Nieznacznie przeprojektowano przód oraz tył samochodu, a lista wyposażenia standardowego oraz opcjonalnego wydłużyła się o nowe pozycje.

Układ napędowy oraz osiągi
Pod maską Volkswagena pracuje znana z innych modeli marki, turbodoładowana dwulitrowa jednostka. Zastosowanie turbosprężarki pozwoliło na osiągniecie aż 280 KM (o 15 KM więcej w porównaniu do poprzedniej generacji). Moc osiągana jest już przy 6000 obr./min. Silnik ten może współpracować ze skrzynią manualną, bądź 6-stopionym automatem DSG, w którym dwa sprzęgła zmieniają kolejne przełożenia szybko i płynnie. Automatyczna skrzynia może pracować w sportowym Trybie S.
Scirocco R w połączeniu ze skrzynią DSG osiąga pierwszą 100km/h w ciągu 5,5 sekundy. Suche liczby nie oddają  jednak w pełni charakterystyki pracy silnika, która jest bardzo liniowa. Sporo momentu obrotowego oraz mocy zostało ulokowane w dolnych partiach obrotowych, co bardzo ułatwia płynne i dynamiczne poruszanie się w ruchu miejskim.  O odpowiedni poziom trakcji dba system EDS (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego) oraz system ASR (układ antypoślizgowy). Volkswagen w wersji R jest (ex aequo z Astrą OPC oraz Seatem Leonem w wersji Cupra, który wykorzystuje ten sam silnik) najmocniejszą „ośką” dostępną na polskim rynku. By zapewnić lepsze właściwości jezdne, wersja R została obniżona o 15mm. Opcjonalnie (dopłata 3 670 PLN) dostępne jest adaptacyjne zawieszenie DCC, posiadające trzy tryby pracy: Sport, Normal oraz Comfort.

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE

Volkswagen Scirocco
2.0 TSI (280 KM)
Opel Astra GTC
2.0 (280 KM)
Renault Megane Coupe
2.0 TCe (265 KM)
Wersja R OPC R.S.
Długość [mm] 4 248 4 466 4 299
Szerokość [mm] 1 820 1 840 1 808
Wysokość [mm] 1 398 1 489 1 423
Rozstaw osi [mm] 2 578 2 695 2 640
Bagażnik min/max [litry] 310 / 1 002 380 / 1 165
344 / 991
Masa własna/ dopuszczalna masa całkowita [kg] 1 375 / 1 800 1 424 / 1 760 1 316 / 1 884
Zawieszenie przednie kolumny McPherson   kolumny McPherson kolumny McPherson
Zawieszenie tylne wielowahacz belka skrętna belka skrętna
Hamulce przód/tył tarczowe wentylowane/ tarczowe tarczowe wentylowane/ tarczowe tarczowe wentylowane/ tarczowe

Sportowa elegancja
Wersja R wyróżnią się zmienionym tylnym zderzakiem, 18 calowymi kołami, niewielkim znaczkiem R na przednim grillu oraz większymi nakładkami progowymi. Zmiany są jednak dość subtelne i nie rzucają się w oczy. Podobnie jest we wnętrzu, w którym panują stonowane odcienie. Nie ma mowy o krzykliwych napisach odwołujących się do świata motosportu. Jedynie dodatkowe zegary monitorujące pracę silnika (ciśnienie doładowania, temperaturę oleju) zdradzają, że mamy do czynienia ze sportową wersją Scirocco. O wygodną pozycję za kierownicą dbają bardzo dobrze wyprofilowane fotele kubełkowe. Kierownica, znana z innych modeli Volkswagena, została obszyta skórą, a w wersji z automatyczną skrzynią DSG posiada również łopatki do zmiany biegów.



Auto (mało) rodzinne

Ciężko rozpatrywać Scirocco jako pełnoprawny samochód rodzinny. Choć auto oferuje 4 miejsca, to te z tyłu należy raczej rozpatrywać jako siedziska dla najmłodszych członków rodziny. Bagażnik jest skromny, bo wynosi jedynie 312 litrów, choć po złożeniu tylnych siedzeń wartość ta wzrasta do 1002 litrów.


DANE TECHNICZNE DOTYCZĄCE UKŁADU NAPĘDOWEGO I OSIĄGI

Volkswagen Scirocco
2.0 TSI (280 KM)
Opel Astra GTC
2.0 (280 KM)
Renault Megane Coupe
2.0 TCe (265 KM)
Wersja R OPC R.S.
Cena bazowej wersji [PLN] 148 090
127 950  108 550
Budowa silnika/paliwo Benz., turobosprężarka, bezpośredni wtrysk paliwa, 4-cyl., rzędowy, 16-zaworowy Benz., turobosprężarka, bezpośredni wtrysk paliwa, 4-cyl., rzędowy, 16-zaworowy Benz., turobosprężarka, wielopunktowy wtrysk paliwa, 4-cyl., rzędowy, 16-zaworowy
Pojemność silnika [cm3] 1 984 1 998 1 998
Moc maksymalna [kW(KM)/obr./min] 206 (280) / 6 000  206 (280) / 5 300 195 (265) / 5 500
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr.min] 350 / 2 500 - 5 000 400 / 2 400 - 4 800 340 / 3 000
Skrzynia biegów 6-biegowa skrzynia automatyczna 6-biegowa skrzynia manualna 6-biegowa skrzynia manualna
Koła napędzane przednie przednie przednie
Przyspieszenie 0-100 km/h [s.] 5,5 6,0 6,1
Prędkość maksymalna [km/h] 250 250 250
Spalanie miasto [l/100km] 10,8 10,8 9,8
Spalanie trasa [l/100km] 6,2 6,5 6,2
Spalanie średnie [l/100km] 7,9 8,1 7,5
Emisja CO2 [g/km] 185 189 190


Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa jest podobne do tego w modelu Golf. W standardzie znajduje się bowiem 6 poduszek powietrznych, w tym 2 czołowe, 2 boczne oraz 2 kurtyny powietrzne. Scirocco otrzymało maksymalną liczbę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP. Bezpieczeństwo dorosłych ocenione zostało na 87%, dzieci na 73%, pieszego na 53%, zaś wspomaganie bezpieczeństwa na 71%.
Scirocco niewątpliwie wyróżnia się na tle konkurencji. W wersji R okazuje się piekielnie szybkim samochodem, ale jednoczesne nie emanuje swymi możliwościami - wilk w owczej skórze. Szkoda jedynie, że kosztuje prawie 150 tys. zł.

Zalety
- Ponadprzeciętne osiągi
- Atrakcyjna sylwetka

Wady

- Mała ilość miejsca na tylnych fotelach
- Wysoka cena 
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane