/  / VW: Nowe silniki 2.0 TDI dla dostawczych

VW: Nowe silniki 2.0 TDI dla dostawczych

null
© Volkswagen
null

Volkswagen opracował nową generację silników TDI spełniających normę Euro 6, które powstały z myślą o zastosowaniu w lekkich samochodach dostawczych.

Nowy silnik 2.0 TDI, skonstruowany w oparciu o modułową platformę konstrukcyjną dla jednostek wysokoprężnych (MDB), będzie święcił swoją premierę wraz z wprowadzeniem na rynek nowych pojazdów użytkowych Volkswagena – Multivana oraz Transportera.

U podstaw konstrukcji leżała potrzeba znacznego zmniejszenia zużycia paliwa (średnio o 14%) przy jednoczesnym spełnieniu norm emisji spalin narzuconych normą Euro 6; równie ważny był taki przebieg momentu obrotowego, by zapewniał jak największą elastyczność jednostki napędowej.

Aby spełnić wymagania dotyczące emisji tlenków azotu i cząstek sadzy wynikające z normy Euro 6, oprócz bezpośredniego wtrysku common-rail z ciśnieniem wynoszącym 2000 bar zastosowano nowy system odprowadzania spalin wykorzystujący niską temperaturę i wysokie ciśnienie oraz chłodnicę powietrza doładowującego chłodzoną cieczą. Neutralizacja spalin dokonuje się w katalizatorze oksydacyjnym z dołączanym filtrem cząstek stałych i katalizatorem SCR.

Cztery wersje jednostki 2.0 TDI dysponują mocą od 62 kW (84 KM) do 150 kW (204 KM) oraz momentem obrotowym od 220 Nm do 450 Nm. W silnikach o mocy do 110 kW pracuje turbosprężarka o zmiennej geometrii kierownicy turbiny (VTG). Natomiast w najmocniejszej odmianie osiągającej 150 kW całkowicie przekonstruowano dostępny już wcześniej system dwustopniowego doładowania, uzupełniając go w fazie wysokiego ciśnienia także o sprężarkę ze zmienną geometrią turbiny.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane