/  / VW Beetle Dune dobry na lato i zimę

VW Beetle Dune dobry na lato i zimę

VOLKSWAGEN|
null
© Volkswagen
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Model Volkswagen Beetle Dune, którego przygotowano jako światową premierę podczas targów NAIAS w Detroit, jest projektem studyjnym, ale wszystko, co prezentuje, jest możliwe do wykonania i jest bliskie produkcji seryjnej.

Styliści przypięli podwyższonemu o 50 mm Beetlowi parę nart "na plecy", jak przed laty w legendarnym Garbusie czy chłodzonym powietrzem sportowym Porsche. Dune, z podwyższonym nadwoziem, 19-calowymi oponami i stylistyką All-Terrain, stworzony został, aby podbijać plaże i wydmy, jak przed laty VW Buggy.

Dlaczego zatem na bagażniku zamocowano narty? Ponieważ na nartach można jeździć nie tylko po śniegu, ale również tam, gdzie są wydmy (sandboarding).

Koncepcja Dune ma w sobie potencjał, by stać się nowym seryjnym wariantem Beetla. Auto pokryte jest żółto-pomarańczowym lakierem metalicznym Arizona. Dwuczęściowe nakładki poszerzające nadkola utrzymane są w kontrastowym, czarnym kolorze. Podstawę stanowią matowe, masywne elementy, znane z Volkswagenów w wersji Cross. Nadkola – posiadające na górze przedzielone na pół, sześciokątne wycięcie, poszerzają nadwozie z każdej strony aż o 24 mm.

Szerokość Beetla Dune wynosi 1856 mm (+48 mm), długość to 4290 mm (+12 mm), a wysokość 1536 mm (+50 mm).

Odpowiednio do szerokości nadwozia zwiększył się także rozstaw kół: z przodu o 29 mm do 1607 mm, z tyłu o 29 mm do 1573 mm. 19-calowe obręcze z oponami 255/45 doskonale wypełniają nadkola.

Pod względem technologii napędu samochód Beetla Dune nawiązuje do modeli seryjnych. Silnik benzynowy z turbodoładowaniem o mocy 210 KM w połączeniu z 6-biegową DSG zapewnia przyspieszenie do 60 mph w zaledwie 7,1 sekundy (100 km/h: 7,3 sekundy). Prędkość maksymalna wynosi 141 mph (227 km/h), co w Ameryce jest prędkością zasługującą na miano "wyścigowej", a w Niemczech dopuszczalną na autostradach.

Jednak ważniejszy i robiący większe wrażenie jest sposób, w jaki Volkswagen przenosi tę moc na drogę. W tym aucie z napędem na przednią oś widać między innymi zalety doskonałej konstrukcji układu zawieszenia (precyzyjnie prowadzone przednie kolumny i czterowahaczowa oś tylna). Beetle z mocniejszymi silnikami turbo, zatem także Dune, posiadają elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane