/  / Volvo XC90 w całej okazałości

NOWOŚĆ | Volvo XC90 w całej okazałości

Volvo|
null
© Volvo
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Czekaliśmy, czekaliśmy, aż się doczekaliśmy. Szwedzka marka przedstawiła wreszcie nowe Volvo XC90. Samochód będzie jedną z gwiazd wystawy w Paryżu. Na rynku polskim pojawi się w drugim kwartale 2015 roku.

Stworzenie nowego XC90 zajęło Szwedom trzy lata i było jednym z najważniejszych punktów szerokiego programu modernizacji technologii Volvo, wartego około 11 mld dolarów. "Wprowadzając na rynek XC90, jednocześnie wkraczamy w zupełnie nową erę dla Volvo. Samochód ten wyznacza drogę, którą w przyszłości podążą modele z portfolio naszego koncernu - podkreśla Hakan Samuelsson, szef Volvo Cars Group.

Premiera XC90 stanowi prawdziwy przełom dla szwedzkiej marki pod względem designu, bezpieczeństwa i wykorzystania nowych technologii mechanicznych oraz elektroniki.


Ceny i wyposażenie
Nowe XC90 nie będzie występowało w podstawowej wersji wyposażenia Base. Najtańszym modelem w gamie będzie przednionapędowy XC90 D4 z ośmiostopniowym automatem, wyceniony na 229 900 złotych. Wersja D5 AWD będzie wymagała stosunkowo niewielkiej dopłaty i zapewne będzie najczęściej wybieraną konfiguracją na wielu europejskich rynkach, w tym także w Polsce.

Najdroższe będą natomiast bogato wyposażone egzemplarze z limitowanej serii First Edition. Powstanie ich tylko 1 927 sztuk. W Polsce wersja XC90 D5 AWD First Edition będzie dostępna w cenie od 408 000 złotych.


Nowa twarz Volvo
Już na pierwszy rzut oka widać, jak bardzo XC90 różni się od obecnych modeli marki. Zmodernizowany został logotyp Volvo, którego strzałka wpasowuje się w linię przecinającą z ukosa atrapę chłodnicy. Inną charakterystyczną cechą XC90 są przednie reflektory w kształcie ułożonej poziomo litery T.

Tylne światła to kolejne elementy wyglądu, które będą charakterystyczne dla całej gamy nowych samochodów Volvo. Muskularną budowę SUV-a dopełnia szeroki wybór felg w rozmiarze do 22 cali.

Nowe Volvo XC90 jest większe od swojego poprzednika. 495 cm długości i rozstaw osi 298,4 cm przekłada się na dużą przestrzeń w kabinie. Samochód ma trzy rzędy pełnowymiarowych, oddzielnych siedzeń. Auto ma ponad dwa metry szerokości (201 cm/bez lusterek). Prześwit podwozia wynosi niemal 24 cm, a nawet 28 cm – podczas wolnej jazdy terenowej, jeśli samochód wyposażony jest w opcjonalny układ regulowania wysokości zawieszenia.

Mimo sporych rozmiarów auto waży od 2000 do 2030 kg – w zależności od wersji silnikowej i wyposażenia.


Silniki i osiągi
Pod maską XC90 znajdą się wyłącznie czterocylindrowe silniki o pojemności dwóch litrów. Przez pierwszych kilka miesięcy sprzedaży Volvo XC90 będzie dostępne wyłącznie w dwóch wersjach silnikowych do wyboru: D5 AWD 225 KM oraz T6 AWD 320 KM. Następnie do oferty dołączą pozostałe odmiany, w tym przednionapędowy diesel D4 190 KM, benzynowy T5 254 KM oraz hybrydowy T8 o mocy prawie 400 koni.

Wersja XC90 z silnikiem D5 (470 Nm) będzie przyspieszać do 100 km/h w 7,8 sekundy. Prędkość maksymalna samochodu wyniesie 220 km/h, a deklarowane spalanie średnie ma wynieść według danych fabrycznych około 5,8 l/100 km. Z silnikiem T6 (400 Nm) sprint do setki potrwa 6,9 sekundy, a w wersji hybrydowej jeszcze o sekundę mniej. W wersjach AWD znajdzie się układ Haldex piątej generacji.

Wszystkie wersje silnikowe XC90 będą dostępne wyłącznie z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. Wiele osób z pewnością zainteresuje emisja CO2 na 1 km: T8 – 60 g CO2/km; D5 – 152 g CO2/km; T6 – 170 g CO2/km.

Bezpieczeństwo i luksus
Cel szwedzkiej marki jest jasny: do roku 2020 liczba ofiar wśród osób poruszających się samochodami Volvo ma zostać zredukowana do zera. XC90 to milowy krok w realizacji tego planu. Wóz oferuje wszechstronny i zaawansowany technologicznie standardowy pakiet bezpieczeństwa. Dodatkowo w XC90 po raz pierwszy zostaną zastosowane dwa rozwiązania: aktywacja systemów bezpieczeństwa tuż przed niezamierzonym opuszczeniem drogi oraz system zapobiegający kolizjom czołowym.

Pierwszym elementem, który zwraca uwagę we wnętrzu samochodu, jest dotykowa konsola centralna, przypominająca tablet. Posiada ona tylko kilka podstawowych przycisków nawigacyjnych, a większość funkcji obsługiwanych jest za pomocą ekranu dotykowego.

Wnętrze nowego Volvo zostało wykończone najlepszej jakości miękką skórą i drewnem. W kabinie znalazło się również miejsce na bardzo ciekawe detale, do których zalicza się gałka zmiany biegów z kryształowego szkła (dzieło szwedzkiej firmy Orrefors).

W nowym XC90 warto wspomnieć też o systemie audio. Volvo zaprosiło do współpracy brytyjską firmę Bowers & Wilkins, której doświadczenia w obszarze nagłośnienia i akustyki obejmują niemal 50 lat. Efektem wspólnych działań jest wyposażenie nowego XC90 w najwyższej jakości sprzęt grający.

System audio składa się z aluminiowych kopułek wysokotonowych, kewlarowych głośników średniotonowych oraz głośników niskotonowych. Uwagę przykuwa również niespotykany dotąd w kabinach aut centralny głośnik wysokotonowy poprawiający przestrzenność dźwięku.

Dwa główne motywy wyposażenia
Nowe XC90 jest oferowane w szerokiej gamie wyposażenia, tak aby kierowca mógł w pełni dostosować samochód do swoich upodobań. Volvo oferuje dwa główne motywy stylizacji karoserii. Zestaw Urban Luxury to spersonalizowana kolorystycznie według życzenia klienta karoseria oraz detale z polerowanej stali nierdzewnej, takie jak listwy ozdobne przedniego zderzaka, osłony podwozia czy boczne listwy progowe. Całości dopełniają ekskluzywne felgi 21-calowe.

Natomiast zestaw Rugged Luxury za sprawą czarnej matowej karoserii podkreśla surową elegancję XC90. Wersja ta wyposażona jest również w osłony podwozia wykonane ze stali nierdzewnej, podświetlane progi boczne, zintegrowane końcówki układu wydechowego oraz 22-calowe felgi.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane