/  / Volvo S60 T6 AWD i Volvo V60 T5 DRIVE-E FWD – skandynawski szlif

PREZENTACJA | Volvo S60 T6 AWD i Volvo V60 T5 DRIVE-E FWD – skandynawski szlif

IBRM Samar|
Volvo V60 - 2014
© IBRM Samar
Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo V60 - 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014Volvo S60 R-Design 2014

Szwecja to kraj niskich temperatur, prostych mebli, dyscypliny i wysokich mandatów. A także ojczyzna jednej z najbardziej cenionych marek samochodowych na świecie – Volvo. Postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej dziełom skandynawskich inżynierów szwedzkiego producenta z chińskim kapitałem. Pod lupę wzięliśmy dwa popularne modele Volvo klasy średniej - S60 i V60.

Obecna generacja modelu S60 debiutowała na genewskim salonie w 2010 roku. W tym samym roku na paryskich targach motoryzacyjnych przedstawiono kombi bazujące na tym modelu – V60. Trzeba przyznać, że styliści stanęli na wysokości zadania i stworzyli auta, za którymi obejrzy się każdy miłośnik motoryzacji.

Face-lifting po szwedzku
Na początku 2013 r. seria S60/V60 przeszła face-lifting, który objął głównie przód auta. Pojawił się nowy zderzak, a z okolic grilla zniknęły pionowe światła LED do jazdy dziennej, które znalazły nowe miejsce w dolnej części zderzaka. Całe szczęście designerzy nic nie popsuli. Ale czy poprawili? To kwestia gustu. Moim zdaniem odświeżona wersja, podobnie jak to miało miejsce w przypadku poprzedniej, stanowi oryginalną propozycję w segmencie aut klasy średniej.


A we wnętrzu…
Tutaj nie zaszły większe zmiany. Metamorfozie uległy jedynie zegary oraz lewarek skrzyni biegów. Natomiast w dalszym ciągu mamy do czynienia z charakterystycznym dla marki panelem konsoli przedniej i „ludzikiem” odpowiedzialnym za nawiew. Obsługa systemów pokładowych wymaga przyzwyczajenia, ale jak już zapamiętamy, co gdzie jest nie powinny być źródłem narzekań. Na pochwalę zasługują naprawdę wygodne przednie fotele. Klasy dodają materiały wykończeniowe wysokiej klasy, jak na Volvo przystało. Wszystko to sprawia, że w aucie czujemy się komfortowo.


Kompaktowy bagażnik
Rozstaw osi w Volvo S60 (2776 mm) jest mniejszy niż w BMW serii 3 sedan (2810 mm) i Audi A4 sedan (2808 mm). Mimo to szwedzki pojazd jest dłuższy (4635 mm) o 11 mm od BMW, zaś do Audi brakuje mu 66 mm. Volvo na szerokość (1865 mm) i na wysokość (1484 mm) jest większe od obu niemieckich aut o kilkadziesiąt milimetrów. Przegrywa natomiast sromotnie marną pojemnością bagażnika, która równa jest jedynie 380 litrów! To tyle, co w krótszym o 410 mm od S60-ki kompaktowym Golfie VII. Audi i BMW biją Volvo na głowę oferując przestrzeń bagażową większą o całe 100 litrów.

W przypadku V60-ki bagażnik (430 litrów) również jest mniejszy niż u konkurencji. Audi A4 Avant oferuje 490 litrów, natomiast BMW serii 3 Touring - 495 litrów.

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE

Volvo S60 T6 AWD
Volvo V60 T5 DRIVE-E FWD
Wersja   Summum R-Design Summum
Cena bazowa wersji [PLN] 223 000 179 300

Długość [mm] 4635
Szerokość [mm] 1865
Wysokość [mm] 1484
Rozstaw osi [mm] 2776
Bagażnik min [litry] 380 430
Masa własna/DMC [kg] 1707/2220 1493/2130
Zawieszenie tył belka skrętna
Rozmiar kół/opon 215/50/R17
Hamulce przód/tył tarczowe wentylowane/tarczowe

Albo moc albo oszczędność
Trzeba przyznać, że auta do słabych nie należą. Szczególnie wrażenie robi konfiguracja S60, pod maską której znajdowała się 3-litrowa turbodoładowana jednostka benzynowa oznaczona symbolem T6. Generuje ona 304 KM i 440 Nm max. momentu obrotowego w zakresie 2100 – 4200 obr./min. Do przeniesienia napędu posłużyła 6-biegowa skrzynia automatyczna Geartronic. Auto ma napęd na obie osie (AWD). Aby rozpędzić T6-kę od 0 do 100 km/h potrzeba 5,9 sek., a max. prędkość jaką może osiągnąć została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Osiągi są imponujące, wyniki spalania trochę mniej: 14,5 l w mieście, 7,3 l w trasie oraz 9,9 l w cyklu mieszanym (wg danych producenta).

W przypadku V60-ki jest skromniej, ale za to oszczędniej. Tutaj mamy do czynienia z nową turbodoładowaną 2-litrową jednostką benzynową T5 DRIVE-E. Moc jaką generuje to 245 KM i 350 Nm max. momentu obrotowego w zakresie 1500-4800 obr./min. Silnik sprzężony został z 8-biegową skrzynią automatyczną Geartronic i napędem na przednią oś. Tak skonfigurowane auto przyspiesza od 0-100 km/h w 6,4 sek., a prędkość max. jaką osiągnie to 230 km/h. Wyniki ciut gorsze niż w T6, ale i apetyt na paliwo mniejszy. Jak podaje producent auto powinno spalić 8,5 l benzyny w jeździe miejskiej, 4,9 l w trasie i 6,2 l w cyklu mieszanym.

DANE TECHNICZNE DOTYCZĄCE UKŁADU NAPĘDOWEGO I OSIĄGI

Volvo S60 T6 AWD
Volvo V60 T5 DRIVE-E FWD
Wersja Summum R-Design Summum
Cena bazowa wersji [PLN] 223 000 179 300

Budowa silnika/paliwo Benz., turbosprężarka, R6 24V, wtrysk bezpośredni Benz., turbosprężarka, R4 16V, wtrysk bezpośredni
Pojemność silnika [cm3] 2953 1999
Moc [KM/obr./min] 304/5600 245/5600
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr.min] 440/2100-4200 350/1500-4800
Skrzynia biegów 6-stopniowa skrzynia automatyczna 8-stopniowa skrzynia automatyczna
Napęd 4x4 przód
Przyspieszenie 0-100 km/h [sek] 5,9 6,4
Prędkość maksymalna [km/h] 250 230
Spalanie miasto [l/100km] 14,5 8,5
Spalanie trasa [l/100km] 7,3 4,9
Spalanie średnie [l/100km] 9,9 6,2

Bezpieczeństwo na miarę Volvo
Inżynierowie zadbali nie tylko o emocje za kierownicą, ale też o bezpieczeństwo. Do najciekawszych elementów wyposażenia należy m.in. system odpowiedzialny za wykrywanie przeszkód na drodze, np. nierozważnych rowerzystów czy zamyślonych pieszych. Specjalny radar postara się uratować życie osobom znajdującym się w samochodzie jak i „przeszkodzie” uruchamiając procedurę pełnego hamowania. Jeśli jednak to my popełnimy błąd przeceniając swoje możliwości, kolejne układy czuwające i kontrolujące zachowanie się samochodu wkroczą do akcji pomagając nam wyjść z opresji. Trzeba jednak pamiętać, że takie systemy jak kontrola stabilności i trakcji (DSTC) czy kontrola samochodu w zakrętach (CTC) jedynie wspomagają kierującego, więc jeśli nie zachowamy rozwagi może zdarzyć się tak, że prawa fizyki sforsują elektroniczne bariery bezpieczeństwa. Lista wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa jest dość długa i tak naprawdę zabrakło na niej jedynie poduszki powietrznej dla pieszego, która dostępna jest wyłącznie w V40.

Ceny
Prezentowane auta do tanich nie należą. Cena S60 T6 AWD 3.0/304 KM w wersji Summum R-Design zaczyna się od 223 000 PLN z i spokojnie można ją jeszcze podnieść o kilkadziesiąt tysięcy złotych dodając wyposażenie opcjonalne. Model V60 z silnikiem T5 DRIVE-E FWD 2.0/ 245 KM w wersji Summum wyceniono na 179 300 PLN.

Pod-Summum-owanie
Aby w skrócie opisać Volvo S60/V60 tak naprawdę wystarczą trzy słowa: jakość, komfort i prestiż. Do tego dodajmy w miarę przestronne wnętrze, znakomitą pozycję za kierownicą i prowadzenie. Jedyne do czego można mieć zastrzeżenia to opadająca już od słupka B linia dachu, która może dać się we znaki wyższym pasażerom zajmującym miejsca na tylnej kanapie oraz nieduży bagażnik, który dla wielu może okazać się niewystarczająco pojemny.

Zalety:
- niezwykła stylistyka,
- w miarę przestronne wnętrze,
- wygodne fotele przednie,
- uporządkowany kokpit.

Wady:
- nieduży bagażnik.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane