/  / Volkswagen up! po kuracji odmładzającej

Volkswagen up! po kuracji odmładzającej

null
© Volkswagen
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Generalny importer szykuje premierę rynkową tego modelu w trzecim kwartale 2016. Czym nowy Volkswagen up! różni się na tle poprzednika?

W porównaniu do wcześniejszej wersji zmiany w wyglądzie zewnętrznym miejskiego Volkswagena uznać można za kosmetykę. Nowy up! ujrzał światło dzienne przy okazji niedawnej wystawy w Genewie. Wszystkie prezentowane tam wersje miały nowe reflektory – seryjnie z diodowymi światłami do jazdy dziennej, nowe zderzaki, bardziej charakterystyczny dyfuzor z tyłu nadwozia, lampy o zmienionym kształcie, obudowy lusterek zewnętrznych ze zintegrowanym kierunkowskazem, nowe kolory i wzory ozdobnych paneli na tablicy rozdzielczej oraz nowy wzór tapicerki foteli.

Ponadto Volkswagen oferuje po raz pierwszy model up! wyposażony w wielofunkcyjną kierownicę oraz w automatyczną klimatyzację Pure Air Climatronic i czujnik jakości powietrza z aktywnym filtrem.

Teraz podłączysz smartfona
W nowym up! będzie można podłączyć smartfona. Wystarczy wybrać odpowiednią funkcję i uruchomić Bluetootha, by dzięki aplikacji smartfon pełnił rolę sprzętu multimedialnego z funkcją nawigacji i komputera pokładowego.



Nowością w gamie jest również wersja wyposażenia – up! beats. Ma ona seryjnie system audio o mocy 300 wat, przygotowany przez amerykańską firmę BeatsAudio. Egzemplarze z tym sprzętem oferują też seryjne wyposażenie do podłączenia smartfonów.

Więcej ikry
Oferta silnikowa dla Volkswagena up! składała się dotąd z dwóch trzycylindrowych jednostek z wielopunktowym wtryskiem paliwa (MPI) o mocy 60 lub 75 KM. Do tej pary dołącza teraz "uzbrojona" w turbosprężarkę konstrukcja 1.0 TSI.

Nowa jednostka zapewnia moc do 90 koni mechanicznych oraz maksymalny moment obrotowy rzędu 160 Nm, który jest do dyspozycji już od 1500/min. Producent zapowiada, że tak wyposażony up! rozpędza się nawet do 185 km/h, setkę zaś osiąga w ciągu 10 sekund. Wartości te są zbliżone do uzyskiwanych niegdyś przez pierwszego Golfa GTI.

Jednocześnie jak wynika z danych fabrycznych, średnie zużycie paliwa dla wersji 1.0 TSI zaczyna się w cyklu mieszanym od około 4,4 l/100 km. Oznacza to, auto może pokonać bez dodatkowego tankowania dystans łącznie do 800 km.

Sportowy charakter odmiany 1.0 TSI podkreślają dwie końcówki układu wydechowego.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane