/  / Volkswagen Sportsvan debiutuje z ceną 67 690 PLN

Volkswagen Sportsvan debiutuje z ceną 67 690 PLN

Volkswagen Golf Sportsvan 2014
© IBRM Samar
Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014

W Mikołajkach odbyła się prezentacja następcy Golfa Plusa, modelu Sportsvan. Samochód bazuje na rozwiązaniach Golfa 7 generacji, od którego jest dłuższy o 83 mm i wyższy o 125 mm. Praktyczny van będzie konkurował w segmencie z takimi modelami jak C4 Picasso, Kią Carens czy Toyota Verso.

Następca cieszącego się dużym powodzeniem Golfa Plusa (tylko w Niemczech sprzedanych zostało ponad 500.000 egzemplarzy) posiada bagażnik o poj. 500 litrów (maksymalnie 1 520 litrów) oraz przesuwaną o 18 cm kanapę tylną, która pozwala optymalnie zagospodarować przestrzeń w kabinie. Pod względem technicznym Golf Sportsvan opiera się na modułowej platformie podłogowej MQB, co pozwoliło na wprowadzenie wyraźnych zmian w porównaniu z poprzednikiem. Dzięki niej możliwa była również optymalizacja układu podzespołów, co poprawiło właściwości użytkowe. Kierowca i pasażer mogą korzystać z zalet podwyższonej pozycji siedzącej. Proporcje Golfa Sportsvana są bardziej dynamiczne, przedni zwis jest krótszy, a rozstaw osi większy. Innowacyjna lekka konstrukcja umożliwiła obniżenie masy, nawet o 90 kg. Dzięki takiej konstrukcji i zwiększeniu rozstawu osi do 2.685 mm (+107 mm w stosunku do Golfa Plusa) nadwozie stało się bardziej atletyczne.

Deska rozdzielcza w Golfie Sportsvanie jest niższa, szersza i otacza wnętrze jak rozłożone skrzydła. Na środku znajduje się zwrócona w kierunku kierowcy konsola środkowa z ekranem dotykowym, elementami obsługowymi klimatyzacji i dźwignią zmiany biegów. Na wysokości dźwigni zmiany biegów konsola wznosi się ku górze, jak w klasycznych samochodach sportowych, co tworzy ergonomiczną płaszczyznę, pozwalającą kierowcy i pasażerowi zapomnieć, że znajdują się w samochodzie kompaktowym. Między kierowcą a pasażerem znajduje się seryjny podłokietnik (z regulacją wysokości i odległości) ze schowkiem i dwoma uchwytami na napoje. Kolejne praktyczne schowki umieszczono między innymi na górze deski rozdzielczej (w wersjach bez głośnika centralnego) i w poszyciu drzwi (z przodu z możliwością umieszczenia 1,5-litrowej butelki, z tyłu: 1-litrowej). Od linii wyposażenia Comfortline, Golf Sportsvan posiada szuflady pod przednimi fotelami oraz kieszenie i składane stoliki w oparciach przednich foteli.

Podobnie jak klasyczny Golf i Golf Variant, także Golf Sportsvan jest oferowany w wersjach wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline. Już wersja podstawowa posiada takie elementy seryjne, jak XDS+, nowy hamulec multikolizyjny, diodowe podświetlenie tablicy rejestracyjnej, szyby termoizolacyjne, fotel kierowcy z regulacją wysokości, klimatyzację, wskaźnik ciśnienia w oponach, nowy elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, radio z 5-calowym ekranem dotykowym, dwupoziomową podłogę bagażnika, stabilną osłonę przestrzeni bagażowej (nieużywaną można schować pod podłogą bagażnika) oraz praktyczną funkcję zwalniania blokady oparcia tylnych siedzeń bezpośrednio z bagażnika. Do tego dochodzą naturalnie rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo, jak siedem poduszek powietrznych, elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESC, zagłówki zoptymalizowane pod kątem bezpieczeństwa (chronią przed urazem kręgosłupa) oraz funkcja automatycznej aktywacji świateł awaryjnych podczas hamowania z pełną siłą.

W pojeździe pojawiła się nowa generacja systemów radiowych i nawigacyjnych (najbardziej zaawansowany wariant to Discover Pro z hotspotem WLAN) oraz 400-watowy system nagłaśniający Dynaudio Excite z subwooferem i nowym głośnikiem centralnym (w konsoli głównej) wprowadzają do wnętrza udoskonalony świat Infotainment. Ciekawostką są mobilne usługi dostępne on-line, jak Google Earth™, Google Street View™ czy aktualne informacje drogowe.

Szczegółowy cennik Volkswagena Sportsvan'a dostępny jest już w serwisie Samar.pl

W  momencie wprowadzenia na rynek oferowanych będzie 7 silników. Cztery z nich to benzynowe silnik TSI (1,2 85KM, 1,2 105 KM, 1,4 125 KM i 1,4 150 KM), a pozostałe trzy to turbo diesle (1,6 90 KM,  1,6 110KM i 2,0 150 KM). Wszystkie dostępne silniki spełniają normę emisji spalin EU6. Ceny pojazdu rozpoczynają się od 67 690 PLN za wersję Trendline z silnikiem 1.2 TSI o mocy 85 KM. W momencie debiutu klienci mogą wybrać jedną z 20-tu konfiguracji. Golf Sportsvan od początku oferowany jest z promocyjnym pakietem Business  w cenie 1 990 PLN. W skład pakietu wchodzą następujące elementy: system „Park Pilot”, system radiowy „Composition Media”, autoalarm oraz pakiet „Czujnik deszczu” dla wersji Trendline i Comfortline.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane