/  / Volkswagen prezentuje studyjnego SUVa Taigun

Volkswagen prezentuje studyjnego SUVa Taigun

Volkswagen|
null
© Volkswagen
nullnullnullnullnullnullnull

Volkswagen zaprezentował podczas Auto Expo 2014 (5-11 lutego) w Nowym Delhi zmodyfikowaną wersję zbliżonego do produkcji seryjnej studyjnego SUVa Taigun. W porównaniu z pierwszą koncepcją, przedstawioną w São Paulo w Brazylii, nowy Sport Utility Vehicle ma zmieniony tył z umieszczonym na zewnątrz kołem zapasowym.

Kompaktowe wymiary i przestronne wnętrze.

Taigun ma 3.859 mm długości; z zamontowanym kołem zapasowym 3.995 mm. Jego szerokość wynosi 1.728 mm, a wysokość 1.570 mm (z relingami dachowymi 1.605 mm). Rozstaw osi, wynoszący 3.470 mm, jest w stosunku do długości zewnętrznej dość duży. Rezultatem są krótkie zwisy i zwarte proporcje.

Czteroosobowy Taigun będzie napędzany nowym silnikiem 1,0 l TSI (bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie) o mocy 81 kW/110 KM (od 5.000 obr./min). Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 4,7 l/100 km (110 g/km CO2), a zasięg przekracza 1.000 km (przy pojemności zbiornika 50 litrów). Silnik Taiguna z turbodoładowaniem i wtryskiem paliwa bezpośrednio do komory spalania, uzupełnia spektrum trzycylindrowych silników benzynowych na bazie rodziny EA211 o bezpośredni wtrysk z turbodoładowaniem i tym samym otwiera nowy rozdział w strategii downsizingu Volkswagena.Silnik współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną. Studyjne auto, o masie 998 kg, przyspiesza z nowym silnikiem do 100 km/h w zaledwie 9,2 sekundy. Na autostradach w Niemczech, na których w większości nie ma ograniczenia prędkości, Taigun mógłby się rozpędzić do 186 km/h.

Stworzony do miejskiej dżungli. Wyposażony w 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich z oponami 205/50 R17 Taigun, dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu i dużemu prześwitowi poprzecznemu, bardzo dobrze sprawdzi się także na bezdrożach, mimo że Volkswagen zakłada, iż jego głównym miejscem poruszania się będzie miejska dżungla. O bezpieczeństwo aktywne zadba elektroniczny program stabilizacji ESC, który znacznie minimalizuje niebezpieczeństwo utraty kontroli nad samochodem.


Stylistyka
W dolnej części nadwozia masywne osłony progów, nadkoli i dolnych części zderzaków przyciągają wzrok. Krótkie zwisy pozytywnie wpływają na wygląd i układ wnętrza. Przedni zwis ma tylko 708 mm, tylny 681 mm. W połączeniu z dużym jak na tak kompaktowe auto rozstawem osi otrzymujemy wyjątkowo sportowe proporcje i – co istotne podczas jazdy w terenie – bardzo dobry kąt natarcia (28 stopni) i kąt zejścia (35,5 stopni). Trzeba także wspomnieć o praktycznych relingach dachowych z wbudowanymi reflektorami diodowymi, których stylistyka offroad uzupełnia wygląd Taiguna.

Przemyślany tył nadwozia. Zmodyfikowany tył nadwozia prezentowanego w Indiach Taiguna charakteryzuje umieszczone na zewnątrz koło zapasowe. Przy otwieraniu tylnej pokrywy odchyla się wraz z nią. Zawiasy klapy znajdują się po stronie kierowcy. Tylna szyba wraz z zamontowanym nad nią spojlerem dachowym otwiera się oddzielnie w górę. Podobnie jak z przodu, także z tyłu studyjny model posiada masywną osłonę podwozia.

Pojemność bagażnika: 996 litrów. Ten SUV jest doskonałym przykładem optymalnego wykorzystania przestrzeni. Za tylną pokrywą znajduje się 280-litrowy bagażnik, a po złożeniu tylnej kanapy pojemność wyposażonego w podwójną podłogę bagażnika Taiguna zwiększa się do 996 litrów.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane