/  / Volkswagen Polo po liftingu

NOWOŚĆ | Volkswagen Polo po liftingu

Volkswagen Polo 2014
© Volkswagen
Volkswagen Polo 2014Volkswagen Polo 2014Volkswagen Polo 2014Volkswagen Polo 2014Volkswagen Polo 2014Volkswagen Polo 2014Volkswagen Polo 2014Volkswagen Polo 2014Volkswagen Polo 2014Volkswagen Polo 2014Volkswagen Polo 2014Volkswagen Polo 2014Volkswagen Polo 2014Volkswagen Polo 2014Volkswagen Polo 2014Volkswagen Polo 2014Volkswagen Polo 2014Volkswagen Polo 2014Volkswagen Polo 2014Volkswagen Polo 2014

Oto zdjęcia prezentujące zmodernizowaną wersję modelu Volkswagen Polo. Na polskim rynku samochód spodziewany jest w maju bieżącego roku.

Polo to obok Golfa aktualnie drugi najchętniej kupowany model Volkswagena na rynku europejskim. Licząc od roku 1975, kiedy to zadebiutowała pierwsza generacja Polo, łączna sprzedaż omawianego samochodu osiągnęła już poziom około 14 milionów egzemplarzy.

Producent z Niemiec zapowiada, że nowe Polo oferować będzie gamę składającą się z silników spełniających normę czystości Euro 6, przy czym ekonomika paliwowa będzie lepsza aż do 21% wobec porównywalnej wersji dostępnej u poprzednika.

Rekordowymi wartościami może pochwalić się nowe Polo TDI BlueMotion ze średnim zużyciem paliwa na poziomie około 3,2 l/100 km (emisja 82 g/km CO2). Po raz pierwszy od jesieni dostępny będzie Volkswagen z silnikiem benzynowym jako samodzielny model BlueMotion: będzie to Polo TSI BlueMotion, zużywające około 4,1 l/100 km (94 g/km CO2).

Nowości rynkowe 2014

Jako jeden z pierwszych samochodów tej klasy, VW Polo od jesieni dostępny będzie z reflektorami LED. Seryjnie model podstawowy, czyli Polo Trendline, będzie wyposażony w reflektory H7. Nowością są oferowane w momencie wprowadzenia na rynek, podwójne okrągłe reflektory w technologii H7 (seryjne od Polo Comfortline).

Opcjonalnie Volkswagen będzie oferował Polo z nowym zawieszeniem Sport Select, które dzięki elektronicznie regulowanym amortyzatorom umożliwia kierowcy wybór jednej z dwóch charakterystyk tłumienia. Równocześnie do nowego Polo wprowadzone zostały liczne systemy wspomagające, znane z klasy Golfa. Należy do nich seryjny hamulec multikolizyjny (po kolizji samoczynnie inicjuje hamowanie), system rozpoznający zmęczenie kierowcy, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście oraz automatyczny tempomat ACC.

Obserwację przestrzeni za samochodem umożliwia natomiast opcjonalna kamera cofania Rear Assist.

Polo wyposażone jest w drugą generację modułowego systemu Infotainment (MIB). Software i hardware systemów Infotainment nawiązuje do większego Golfa i w zależności od wersji oferuje takie funkcje jak Audio Streaming z Bluetooth (zależnie od smartfonu, z wyświetlaniem okładek płyt i sterowaniem przy użyciu ekranu dotykowego), czujniki zbliżeniowe (wyświetlanie kolejnych detali menu po zbliżeniu ręki), powiększanie map przy użyciu dwóch palców w trybie nawigacji (jak w smartfonie) oraz podłączenie telefonu komórkowego do anteny zewnętrznej samochodu przez złącze indukcyjne.

Wszystkie cztery systemy mogą odbierać radio cyfrowe DAB+. Dzięki MirrorLink możliwe będzie korzystanie ze specjalnych aplikacji na smartfona.

Niemiecka marka zapowiada, że mimo bogatszego wyposażenia i nowych rozwiązań technicznych cena VW Polo po liftingu będzie porównywalna z ceną poprzednika. Obok wersji podstawowych (Trendline, Comfortline i Highline) Polo będzie oferowane także jako GTI, BlueGT, Cross Polo oraz jako wspomniany wyżej wariant BlueMotion.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane