/  / Volkswagen Passat nr 8

NOWOŚĆ | Volkswagen Passat nr 8

Volkswagen|
null
© Volkswagen
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Oto Volkswagen Passat nowej generacji. Samochód pojawi się na rynku europejskim w czwartym kwartale roku jako sedan oraz kombi. Wszystkie silniki w gamie są nowością w Passacie i zapewniają nawet o 20% mniejsze zużycie paliwa.

Nowy Volkswagen Passat powstał na bazie modułowej platformy podłogowej MQB, która pozwoliła na wprowadzenie znacznie bardziej dynamicznych proporcji (m.in. niższe nadwozie, większy rozstaw osi, większe koła), a jednocześnie poprawiła możliwości rozmieszczenia poszczególnych podzespołów.

W porównaniu z poprzednikiem nowy Passat jest lżejszy aż do 85 kg, co było jednym z czynników pozwalających na uzyskanie redukcji w średnim zużyciu paliwa sięgających do 20%. W konstrukcji samochodu zdecydowano się wykorzystać ultra wytrzymałą stal oraz w niektórych miejscach elementy aluminiowe.

Nowy Passat ma minimalnie mniejsze wymiary zewnętrze nadwozia, jednak według Volkswagena nie wpłynęło to na fakt, że udało się wygospodarować więcej niż w przypadku poprzednika miejsca dla pasażerów (przede wszystkim na wysokości nóg oraz głowy), jak również na przewożony bagaż.

Nowy Volkswagen Passat i wymiary nadwozia w porównaniu z poprzednikiem:
- długość: 4767 mm (-2 mm)
- wysokość: 1456 mm (-14 mm)
- szerokość: 1832 mm (+12 mm)
- rozstaw osi: 2791 mm (+79 mm)


Nowe technologie
Po raz pierwszy w Passacie zdecydowano się wykorzystać takie rozwiązania w dziedzinie bezpieczeństwa jak funkcja awaryjnego hamowania w mieście z możliwością rozpoznawania pieszych, wspomaganie manewrowania z przyczepą (Trailer Assist), asystent jazdy w korkach oraz zatrzymanie samochodu w przypadku zasłabnięcia kierowcy (Emergency Assist). Nowy Passat jest także pierwszym w ogóle Volkswagenem z układem Active Info Display oraz wyświetlaczem Head-up.

Tutaj kilka słów więcej o Active Info Display. To wyświetlacz wielofunkcyjny z interaktywną formą prezentacji informacji. Wszystkie wskaźniki są czysto wirtualne, generowane przez oprogramowanie. Tylko umieszczone w dolnej części wyświetlacza lampki kontrolne mające wpływ na bezpieczeństwo są wykonane jako hardware.

Informacje z nawigacji mogą być prezentowane w formacie 2D i 3D. Przekątna ekranu to 12,3 cala. Rozdzielczość ekranu (1440 x 540 pikseli) pozwala na precyzyjne i interaktywne przedstawienie graficzne wszystkich detali.

Na przykład w trybie nawigacji prędkościomierz i obrotomierz przesuwają się na bok ekranu, by zostawić więcej miejsca na mapę. W zależności od potrzeby w powierzchnie wyświetlania prędkościomierza i obrotomierza mogą być włączone takie informacje jak funkcje nawigacji i systemów wspomagających. Informacje z systemu Infotainment (na przykład zdjęcia z kontaktów w telefonie lub okładki płyt) mogą być również prezentowane na Active Info Display.

Volkswagen będzie oferował Active Info Display jako alternatywę dla wskaźników analogowych.


GAMA SILNIKOWA
Dla nowego Passata oferowanych będzie do wyboru 10 silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, o spektrum mocy od 120 KM do 280 KM. Wszystkie jednostki napędowe są nowością w Passacie. Według producenta, zużycie paliwa i emisję CO2 udało się obniżyć nawet o 20%. Wszystkie wersje wyposażone są w system Start-Stop oraz tryb rekuperacji.

Passat po raz pierwszy z napędem hybrydowym plug-in
Po raz pierwszy Passat będzie dostępny z napędem hybrydowym plug-in (silnik benzynowy TSI 115 kW plus silnik elektryczny 80 kW oraz ładowana zewnętrznie bateria). Wóz będzie mógł pokonać maksymalnie 50 km tylko na prąd, nie emitując szkodliwych substancji. Z mocą systemową 155 kW/211 KM jest to jak na razie najmocniejsza hybryda plug-in Volkswagena.

Wartości zużycia paliwa i emisji kształtują się według zapowiedzi producenta na tym samym poziomie jak w przypadku Golfa GTE z napędem hybrydowym plug-in (Golf GTE: 1,5 l/100 km w cyklu NEFZ; 35 g CO2/km).

Gama silników benzynowych
Oferta silników benzynowych TSI rozpoczyna się od jednostki o mocy 125 KM. Kolejnym silnikiem jest czterocylindrowiec o pojemności 1,4 litra i mocy 150 KM z funkcją aktywnego odłączania cylindrów (ACT). Zużywa on według producenta około 4,9 l/100 km (emisja CO2 115 g/km), czyli o 1,3 litra na 100 km mniej niż porównywalny poprzednik. Pozostałe stopnie mocy to: 180 KM, 220 KM oraz 280 KM. Silnik TSI hybrydy plug-in rozwija moc 156 KM.

Wszystkie jednostki TSI mogą być zamawiane z dwusprzęgłową przekładnią. W wersjach o mocy 220 KM, 280 KM i modelu hybrydowym skrzynia DSG jest montowana seryjnie.

Gama silników wysokoprężnych
Paleta silników wysokoprężnych w momencie wprowadzenia nowego Passata na rynek obejmuje jednostkę TDI o mocy 150 KM, spalającą według producenta około 4,1 l/100 km (emisja CO2: 108 g/km); to o 0,5 l/100 km mniej niż porównywalny poprzednik. Natomiast mocniejsze turbodiesle generują maksymalnie moc 190 KM oraz 240 KM.

240-konny TDI
Niezwykle interesujący pod względem techniki jest najmocniejszy czterocylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, jaki kiedykolwiek był oferowany przez Volkswagena: to 2,0-litrowy motor bi-turbo o mocy 240 KM, zużywający według danych fabrycznych zaledwie około 5,3 l/100 km (emisja CO2: 139 g/km).

Passat Limousine z tym silnikiem rozwija prędkość maksymalną 240 km/h, a Variant – 238 km/h. Ze względu na wysoki maksymalny moment obrotowy (500 Nm) 240-konny Passat będzie wyposażony seryjnie w napęd na wszystkie koła oraz skrzynię 7-biegową DSG.

WERSJE WYPOSAŻENIA
Volkswagen będzie oferował nowego Passata w trzech wersjach wyposażenia do wyboru: Trendline, Comfortline oraz Highline.

Passat Trendline
Do elementów seryjnego wyposażenia zewnętrznego należą tu m.in. 16-calowe obręcze z oponami 215 i diodowe światła tylne. Wewnątrz seryjny jest chłodzony schowek podręczny, środkowy podłokietnik z przodu ze schowkiem oraz regulacja wysokości przednich foteli.

Jeżeli chodzi o wyposażenie funkcjonalne, obejmuje ono m.in. centralny zamek z pilotem i Keyless-Go (przycisk uruchamiający i wyłączający silnik), system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, hamulec multikolizyjny, wskaźnik ciśnienia w oponach, system radiowy z 5-calowym ekranem dotykowym, wyświetlacz wielofunkcyjny Plus, kierownicę multifunkcyjną, światła do jazdy w dzień, asystenta ruszania pod górę, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, tryb biegu jałowego (przy DSG) oraz klimatyzację.

Passat Comfortline
Passat Comfortline posiada dodatkowo m.in. chromowane listwy przy bocznych oknach, komfortowe przednie fotele (fotel ergoComfort dla kierowcy z regulacją w 6 płaszczyznach; podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa w fotelu kierowcy regulowane elektrycznie; w prawym fotelu - manualnie), kierownicę multifunkcyjną obszytą skórą, automatycznie przyciemniane lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne po stronie kierowcy), czujnik deszczu, system ParkPilot oraz system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście.

Seryjne dla omawianej wersji wyposażenia są również 16-calowe obręcze ze stopu metali lekkich. Wersje z silnikami o mocy 220 KM i 240 KM są wyposażone w reflektory diodowe, chromowaną listwę ozdobną w przednim zderzaku i chromowane końcówki rur wydechowych o kształcie trapezu w tylnym zderzaku. 240-konny Passat TDI będzie posiadał także adaptacyjną regulację zawieszenia DCC.

Passat Highline
Elementy wyposażenia poziomu Highline, wykraczające poza zakres Comfortline, to chromowana listwa na osłonie chłodnicy i seryjne diodowe reflektory oraz reflektory przeciwmgielne. Również seryjna jest chromowana listwa wokół całego nadwozia w jego dolnej części, diodowe światła tylne z innowacyjną koncepcją świetlną oraz 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich.

Do wyposażenia seryjnego we wnętrzu należą eleganckie aplikacje dekoracyjne na tablicy rozdzielczej (szczotkowane aluminium lub drewno Brillant Pine; konsola środkowa Piano Black), listwy progowe ze stali nierdzewnej, fotele pokryte alcantarą i skórą oraz ogrzewanie przednich foteli. Do tego dochodzą takie elementy funkcjonalne jak automatyczna klimatyzacja (Climatronic z dodatkowym panelem obsługowym z tyłu), kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny Premium oraz automatycznie ogrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby.

Pakiety R-Line dla Passata
Volkswagen R przygotował dla Passata sportowe pakiety R-Line, zarówno na zewnątrz, jak i do wnętrza. Pakiet wnętrza obejmuje m.in. tapicerkę ze skóry Vienna/tkaniny, multifunkcyjną kierownicę sportową R-Line obszytą skórą z dźwigienkami zmiany biegów (w przypadku DSG), nakładki na pedały ze stali nierdzewnej, aplikacje R-Line oraz czarną podsufitkę.

W skład pakietu R-Line Exterieur wchodzą m.in. zderzaki R-Line, charakterystyczna osłona chłodnicy z logo R-Line, chromowane, trapezowe końcówki rur wydechowych, nakładki poszerzające progi, spojler dachowy (Variant) i czarny, błyszczący dyfuzor.

Oferowane są także różne 17-, 18- i 19-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich o sportowej stylistyce.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane