/  / Volkswagen o silnikach Diesla EA288

Volkswagen o silnikach Diesla EA288

null
© Volkswagen
null

Jak potwierdza Volkswagen, sprawa zabronionego prawem oprogramowania, które pozwala na manipulację wynikami emisji spalin, nie dotyczy silników dieslowskich serii EA288 – opracowanych na potrzeby normy EU5 oraz EU6.

Volkswagen potwierdził, że sprawa nieodpowiedniego oprogramowania w silnikach Diesla nie dotyczy samochodów z jednostkami napędowymi typu EA 288 spełniających normy Euro 5 oraz Euro 6, dostępnych na rynkach Unii Europejskiej. Silniki te nie mają oprogramowania działającego w sposób niedozwolony z punktu widzenia prawa.

Aktualnie oferowane nowe samochody w Unii Europejskiej przez koncern Volkswagen – wyposażone w jednostki napędowe Diesla, spełniające normy Euro 5 i Euro 6 – spełniają więc normy prawne oraz standardy środowiskowe.

Volkswagen AG pracuje globalnie nad rozwiązaniem kwestii emisji spalin przez silniki Diesla. Koncern dąży do wprowadzenia jednolitego rozwiązania pod względem spełnienia obowiązujących norm.

Po szczegółowym sprawdzeniu istnieje pewność co do faktu, że również pojazdy z silnikami EA 288 spełniającymi normę Euro 5 – sprzedawane w krajach Unii Europejskiej, nie mają oprogramowania działającego w sposób niedozwolony z punktu widzenia prawa. Wcześniej takie zapewnienie wydano w odniesieniu do nowych samochodów koncernu Volkswagena, wyposażonych w silniki Diesla spełniających normę Euro 6.

Jedne i drugie jednostki spełniają więc normy prawne oraz standardy dotyczące środowiska.

Informacje dla klientów w Polsce
Od października na stronie volkswagen.pl każdy klient może – po podaniu numeru nadwozia swojego pojazdu – uzyskać błyskawicznie informację, czy sprawa dotyczy również jego samochodu. Dla marek Audi, SEAT i Skoda oraz w pozostałych krajach Unii Europejskiej działają analogiczne strony internetowe dla klientów.

W tej chwili trwają intensywne prace nad rozwiązaniami technicznymi, zawartymi w przyjętym planie postępowania. Od stycznia 2016 roku rozpocznie się akcja usuwania usterek, będzie ona bezpłatna dla klientów. Opracowywane są odpowiednie działania dla każdej serii aut i dla każdego rocznika, których dotyczy ta sprawa.

Działania te są najpierw przedkładane odpowiednim urzędom, następnie Volkswagen poinformuje o nich właścicieli samochodów.  
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane