/  / Volkswagen Golf Sportsvan - jeszcze bardziej praktyczny

PREZENTACJA | Volkswagen Golf Sportsvan - jeszcze bardziej praktyczny

IBRM Samar|
Volkswagen Golf Sportsvan 2014
© IBRM Samar
Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014Volkswagen Golf Sportsvan 2014

Co zrobić gdy kombi jest dla nas za długie i mało zwrotne, hatchback za mały i niepraktyczny, a SUV za drogi i za duży? Odpowiedź brzmi: przyjrzeć się minivanowi. Czy Sportsvan, samochód oparty na Volkswagenie Golfie zdoła zaspokoić nasze potrzeby?

Idea samochodów typu minivan nie jest nowa. Ten typ nadwozia spopularyzował na naszym rynku model Renault Scenic. Wprowadzony do sprzedaży w drugiej połowie lat 90-tych nie miał wówczas żadnej konkurencji.  Dzisiaj sytuacja wygląda zgoła inaczej. Segmenty się zacierają, a samochodów nazywanych minivanami jest wiele i mogą mieć bardzo różne wymiary. Dlatego niemały problem może sprawić próba znalezienia konkurentów dla poszczególnych modeli.



Skoro mowa o wyposażeniu to tutaj także należą się Sportsvanowi słowa uznania. W standardzie mamy 7 poduszek powietrznych, komplet 3-punktowych pasów bezpieczeństwa, systemy wspomagające stabilność samochodu oraz wzmacniające hamowanie, czyli ESP, ASR, ABS, EDS oraz MSR.  Dodatkowo występuje też hamulec wielokolizyjny, wyhamowujący samochód po zderzeniu. W droższych wersjach można dokupić element wyposażenia, który debiutuje w Volkswagenach, czyli System Blind Spot Sensor. Ułatwia on wyjazd z miejsca parkingowego zasłoniętego przez inne pojazdy, a podczas jazdy monitoruje tzw. martwe pole, ostrzegając przed kolizją.  Samochód niezależnie od konfiguracji posiada także elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Najbogatsza wersja ma w standardzie automatyczną klimatyzacja (w najtańszej jest manualna), wielofunkcyjną kierownicę,  16-calowe aluminiowe koła, tapicerkę skórzaną i fotele sportowe. Za aktywne zawieszenie trzeba już sporo dopłacić. Ważnym elementem ułatwiającym jazdę jest progresywny układ kierowniczy, zmniejszający liczbę obrotów kierownicy niezbędnych podczas parkowania.  

Dynamiczny diesel
W testowanej wersji auto było napędzane przez znany, dwulitrowy silnik diesla o mocy 150 KM. Pozwala on bez problemu poruszać się z prędkościami autostradowymi. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w czasie niewiele przekraczającym 9 sekund i prędkość maksymalna wynosząca 210 km/h to w tej klasie wynik aż nadto wystarczający. Na szczęście ten stosunkowo mocny silnik dobrze komponuje się z zawieszeniem. Samochód prowadzi się bardzo pewnie i przyjemnie. Wpływ na to ma elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego. Natomiast najsłabsza jednostka napędowa nie pasuje do pojazdu, który obciążony może ważyć prawie 1,9 tony. Silnik 1.2 o mocy 85 KM wydaje się być zbyt słaby i występowanie tej wersji w katalogu wygląda na chęć obniżenia podstawowej ceny modelu (67 690 zł).

DANE TECHNICZNE DOTYCZĄCE UKŁADU NAPĘDOWEGO I OSIĄGI

Volkswagen Golf Sportsvan
Volkswagen Touran
Ford C-Max
Wersja   Highline Highline Titanium
Cena bazowa wersji [PLN] 109 190 114 790 105 100 (95 650 po rabacie)

Budowa silnika/paliwo Diesel, R4 16V, Common-Rail Diesel, R4 16V, Common-Rail Diesel, R4 16V, Common-Rail
Pojemność silnika [cm3] 1968 1968 1997
Moc [KM/obr./min]** 150/3500 140/4200 163/3750
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr.min] 340/1750 320/1750 340/2000
Skrzynia biegów 6-stopniowa skrzynia automatyczna 6-stopniowa skrzynia automatyczna 6-stopniowa skrzynia automatyczna
Napęd przód przód przód
Przyspieszenie 0-100 km/h [sek] 9,2 9,9 9,3
Prędkość maksymalna [km/h] 210 199 207
Spalanie miasto [l/100km] 5,4 7,0 6,9
Spalanie trasa [l/100km] 4,3 5,0 4,5
Spalanie średnie [l/100km] 4,7 5,7 5,5

Trudno wytknąć większe słabości Sportsvanowi. Jak zwykle w przypadku Volkswagena możemy zwrócić uwagę na cenę, że znowu jest za wysoka. Ale czy tak wykończony samochód może kosztować mniej? Konkurenci, jeśli są tańsi to niewiele albo oferują znacznie uboższe wyposażenie. Czy stosunkowe nieduże zróżnicowanie pomiędzy modelami wewnątrz marki to wada? Raczej przemyślana polityka grupy niepozwalająca odejść żadnemu klientowi bez modelu dopasowanego do jego potrzeb. I dlatego zapewne będzie wielu zadowolonych z pojawienia się Volkswagena Sportsvana.

Zalety:
- wykończenie wnętrza,
- wysoka funkcjonalność,
- dobre prowadzenie.

Wady:
- cena,
- brak niezależnych foteli z tyłu,
- konserwatywna stylistyka.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane